tallers_violencia_genere_2019
06 de de juny de 2019
Tallers formatius contra la violència cap a les dones
La violència de gènere és un problema que afecta a tots els sectors de la població, inclosa la població juvenil i adolescent. Segons el Consell de la joventut, estan augmentant les actituds masclistes entre adolescents.
L’Ajuntament de Picanya, en el Marc del Pacte d’Estat contra la violència de gènere, promou la realització de tallers formatius per a la promoció de la Igualtat entre homes i dones i contra la violència de gènere, adreçats a pares i mares com a agents transmissors de valors d’igualtat.
Per tot açò, l’Ajuntament de Picanya posa en marxa les accions formatives aci publicitades.

TALLER FORMATIU I
El paper de les famílies en la
prevenció de la Violència de Gènere
OBJECTIUS:
1. Comprendre la violència de gènere dins de la nostra societat.
2. Valorar la importància de l’educació en igualtat en la prevenció de la violència de gènere.
CONTINGUTS:
1. Conceptes bàsics: rols i estereotips de gènere, models familiars, tipus de violència.
2. Agents de prevenció i atenció: les famílies, escola (coordinació d’igualtat i convivència)
3. Recursos de suport per a les famílies.

IMPARTIT PER: Elisa Iniesta (Agent d’Igualtat)
LLOC: Saló de Sessions de l’Ajuntament de Picanya
DIA: 7 de maig de 18.00 a 20.00 hores
ADREÇAT A: Pares i mares, AMPAS centres escolars.
Persones amb interès en la matèria.
PLACES: 25 persones
INSCRIPCIONS: Fins al dia 3 de maig al Servei DIGA´M de l´Ajuntament de Picanya

TALLER FORMATIU II
Què podem fer les famílies davant les situacions d’assetjament a
menors i adolescents?
OBJECTIUS:
1. Reflexionar sobre els riscos dels rols de gènere tradicionals en les relacions afectives.
2. Identificar símptomes de maltractament físic o emocional. Perfil de víctima, opressor i espectador.
3. Disposar de recursos per a actuar davant casos d’assetjament i violència de gènere.
1. L’amor romàntic
2. L’ús de les xarxes socials en menors i adolescents
3. Tipologies de ciber-assetjament: stalking, sexting, sextorsión, grooming i bullying.
4. El paper de les famílies en la prevenció de l’assetjament i la violència de gènere.

IMPARTIT PER: Elisa Iniesta. Agent d’Igualtat
LLOC: Saló de Sessions de l´Ajuntament de Picanya
DIA: 6 de Juny de 18.00 h a 20.00 h
ADREÇAT A: Pares, mares, AMPAS, centres escolars.
Persones amb interès en la matèria.
PLACES: Imprescindible haver realitzat el taller formatiu I (25 places)
INSCRIPCIONS: Fins al dia 5 de juny al Servei DIGA´M de l´Ajuntament de Picanya

TALLER FORMATIU
Entrenament en relacions saludables:
“SIENTO, LUEGO EXISTO”
OBJECTIUS:
1. Analitzar com els rols i estereotips de gènere influeixen en el desenvolupament i consolidació de la violència de gènere dins de les relacions afectives.
2. Afavorir la identificació de conductes vinculades a la violència de gènere.
3. Dotar a les dones de recursos i estratègies personals d’empoderament per a previndre i actuar davant situacions de violència de gènere.
CONTINGUTS:
1. Conceptes bàsics: Rols i estereotips de gènere, mites de l’amor romàntic, violència de gènere.
2. Els mitjans de comunicació: prevenen o afavoreixen la violència de gènere?
3. L’autoconcepte i els processos d’empoderament.
4. Experiències pràctiques.

IMPARTIT PER: Elisa Iniesta. Agent d’Igualtat.
LLOC: Saló de Sessions de l´Ajuntament de Picanya
DIA: 18 de juny de 17.00 a 20.00 hores
DIRIGIT A: Dones
PLACES: 25 places
INSCRIPCIONS: Fins al dia 17 de juny al SERVEI DIGA´M de l´Ajuntament de Picanya.

TALLER FORMATIU
“Ponte flamenca”
El projecte “Ponte Flamenca” ha generat una forma metodològica que desenvolupa tallers vivencials-experienciales que uneixen tres components bàsics, la perspectiva de gènere i intercultural i un enfocament soci- afectiu. Experiència que pretén augmentar l’autoestima, empoderar i experimentar el flamenc com una eina de canvi personal i transformació social.

OBJECTIUS: Creació d’un espai en el qual les persones assistents puguen compartir, gaudir, conèixer-se, construir, decidir i viure en l’ací i ara.
Afavorir un treball de creixement personal dinàmic dins d’un procés grupal, de forma autoresponsable, a través del flamenc.

IMPARTIT PER: Araceli Caballero Jiménez. Coach formadora.
LLOC: Centre de Persones Majors (Sala de dalt)
Plaça Major
DIA: 25 de juny de 18.00 h a 20.00 h
ADREÇAT A: Dones