cartell_horta_neta_2022
17 de de juny de 2022
Activitats per a joves a l'aire lliure
Campanya Hortaneta

Després de les limitacions marcades per la pandèmia, des del 2 d'abril, torna la campanya Horta Neta. Amb 18 anys de trajectòria, Horta Neta, vol conscienciar a la població jove i el públic familiar sobre la importància de la millora i la conservació del medi ambient.

A partir del pròxim 2 d’abril i fins als 17 de juny, es desenvoluparan onze activitats que tenen com a objectiu ampliar el coneixement mediambiental dels/de les joves i millorar i conservar el medi ambient. Cada cap de setmana -obviant els festius per Pasqua- es realitzarà una activitat diferent en els municipis que han participat en la campanya, des d’una passejada pel barranc del Carraixet a Moncada fins a fer senderisme a la llum de la lluna al paratge “El Tello” de Picassent.

Les activitats s’emmarquen dins de tres Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS); el número 13, Acció Climàtica; el 14, Vida Submarina i el 15, Vida Terrestre. La Xarxa JOVES.NET està implicada en la lluita contra el canvi climàtic i la conscienciació als/les joves dels estils de vida més respectuosos amb el medi ambient.

El calendari d’activitats és el següent:

● Dissabte, 2 d’abril: Passejada pel barranc del Carraixent a Moncada
● Diumenge, 3 d’abril: Ruta de l’aigua: passeig per Quart de Poblet
● Dissabte, 9 d’abril: Ruta botànica pel Parc Natural de l’Albufera i dunes costeres
● Diumenge, 10 d’abril: Creació d’un espai aquàtic a l’hort ecològic de l’Animeta, Quart de Poblet
● Divendres, 22 d’abril: Recollida selectiva de residus a la platja del Port de Sagunt
● Dissabte, 30 d’abril: Ruta senderista pel paratge natural del Vedat de Torrent
● Dissabte, 7 de maig: Recollida selectiva de residus a la platja de la Pobla de Farnals
● Dissabte, 14 de maig: Passeig per l’horta històrica d’Aldaia.
● Dissabte, 21 de maig: Activitat ambiental al Tancat de la Pipa i el Port de Catarroja
● Dissabte, 4 de juny: Ruta en bicicleta per alqueries i hortes d’Alaquàs, Xirivella i Picanya
● Divendres, 17 de juny: Senderisme a la llum de la lluna al paratge “El Tello” de Picassent.

Horta Neta és una campanya organitzada des del Consorci Xarxa Joves.Net  formada pels Ajuntaments de Picanya, Alaquàs, Albal, Aldaia, Almussafes, Barri del Crist, Benetússer, Catarroja, Godella, Manises, Mislata, Moncada, Paiporta, Paterna, Picassent, La Pobla de Farnals, Quart de Poblet, Sagunt, Sedaví, Silla, Torrent i Xirivella.

Més informació i inscripcions ACÍ.

cartell_horta_neta_2022