cartel_horta_neta_2023
01 de d’abril de 2023
asseig per l'horta històrica d'Aldaia, amb el Rollet del Comuner de Gracia.
Actitivitats mediambientals per a joves

El consorci Xarxa JOVES.NET, integrat per 22 municipis de la província de València, posa en marxa la campanya Horta Neta, que farà enguany 20 anys des de la seua primera edició després del desastre ecològic del Prestige. Sota el lema “SOS Emergència Climàtica”, des del 25 de març és dura a terme un ampli programa d’activitats amb la finalitat de fomentar la consciència ambiental entre la gent jove i promoure la importància sobre la conservació i millora del medi ambient.

ACTIVITATS

• Dissabte 25 de març: Eixida mediambiental al Tancat de la Pipa de Catarroja i una Neteja de l’Albufera a Silla

• Dissabte 1 d’abril: Passeig per l’horta històrica d’Aldaia, amb el Rollet del Comuner de Gracia.

• Dissabte 22 d’abril: Passejada pel barranc del Carraixet a Moncada

• Dissabte 29 d’abril: Joc de Rol en viu: El Tribunal de les aigües de València

• Diumenge 30 d’abril: Plantacions de flors per a insectes i elaboració d’un mapa pesat a l’horta ecològica de l’Associació l’Animeta. Quart de Poblet.

• Dissabte 6 de maig: Ruta senderista per la serra perenxisa de Torrent amb el col·lectiu Soterranya

• Dissabte 13 de maig: Ruta en bici per l’ Anell Verd Metropolità fins a la platja de Pinedo

• Dissabte 20 de maig: Recollida selectiva de residus a la platja del Port de Sagunt; amb iniciació al Paddle surf

• Dissabte 27 de maig: Ruta en bici pels HORTS de Picanya

• Divendres 2 de juny: Activitat senderisme nocturn al parc natural del Tello. Picassent

• Dissabte 3 de juny: Recollida selectiva de residus a la platja de la Pobla de Farnals

• Diumenge 4 de juny: Ruta en bicicleta per alqueries i hortes d’Alaquàs, Quart de Poblet, Picanya i Xirivella.

• Maig / juny: Curs d’activisme ambiental: “SOS emergència climàtica a l’Horta”. 20 hores presencial / online. Amb la col·laboració del CEACV ( Centre d’educació Ambiental de la Comunitat Valenciana ).

• A partir d’octubre: “Píndoles Informatives per lluitar contra el canvi climàtic”

El consorci Xarxa JOVES.NET està formada per les Regidories de Joventut dels Ajuntaments d’Alaquàs, Albal, Aldaia, Almussafes, Barri del Crist, Benetússer, Catarroja, Godella, Manises, Mislata, Moncada, Paiporta, Paterna, Picanya, Picassent, La Pobla de Farnals, Quart de Poblet, Sagunt, Sedaví, Silla, Torrent i Xirivella.

Més informació:
www.joves.net/hortaneta