pl_espanya_obres_clavegueram
26 de de juny de 2024
Renovada la xarxa hidràulica de Pl. Espanya i C/ Mercat
La xarxa de proveïment d'aigua potable s'ha renovat per complet amb canonades de fundició

Amb els treballs de demolició pràcticament finalitzats, les obres de transformació de la Pl. Espanya i entorn del Mercat entren ja en la fase de construcció i algunes parts del projecte ja s'han completat.

Xarxa hidràulica

Ja s'han completat els importants treballs de renovació de la xarxa hidràulica amb la substitució de la xarxa anterior, ja obsoleta, per una nova xarxa amb materials de molta major qualitat (fundció) que milloren la seguretat sanitària de la xarxa i eviten pèrdues, contaminació i avaries tot i estalviant en consum d'aigua i avançant en el camí de gestió responsable d'aquest bé escàs.
També s'han realitzat treballs de millora de la xarxa de clavegueram.

pl_espanya_obres_clavegueram

canonada

Subvenció de més d'un milió i mig d'euros
Els serveis municipals han aconseguit una subvenció d'1.506.327,13€ del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme, emmarcada en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la UE i destinada a millorar la competitivitat i modernitzar el sector comercial minorista local, tot i facilitant solucions d'adaptació als nous hàbits de consum, implementant noves teconologiías i altres solucions que milloren la sostenibilitat, l'eficiència energètica (instal·lació de plaques solars), i incentiven el reciclatge i la reutilització dels residus generats per l'activitat comercial.

Un entorn per a les persones

Estos fons permetran abordar una intervenció pressupostada en un total d'1.882.908,93€ que transformarà l'entorn dels mercats (tant el municipal com el no sedentari) mitjançant  l'ampliació de l'espai per als vianants de Plaça Espanya i carrers adjacents (carrer Mercat), en forma de plataforma única tot i que conservant l'espai per al pas de vehicles.

Esta transformació permetrà, en la línia d'actuacions ja realitzades en altres zones del poble, priozar l'ús de l'espai urbà per part de les persones amb la millora d'aspectes com la seguretat, la tranquil·litat o l'accessibilitat per a fer d'stos carrers i places zones més amables i, per tant, més proclibes a generar trobades, joc infantil, passeig... i amb això, major activitat social i per tant, comercial.

Amb el suport de:

logos_obres_pl_ajuntament_mercat