cartell_dia_arbre_28_juny
20 de de juny de 2024
Celebra el dia de l'arbre amb berenar, concert i tallers de pintura, fauna, jardineria i dansa
Activitats per a menuts i menudes (majors de 3 anys) el divendres 28 de juny

El 28 de juny, se celebra el Dia Mundial de l’Arbre, fixat en esta data durant el Congrés Forestal Mundial de Roma de l’any 1969 i formalitzat el 1971 per l’Organització de les Nacions Unides per a l’Agricultura i l’Alimentació (FAO) amb la intenció de recordar-nos la importància cabdal que té per a la conservació de la vida al nostre planeta la cura dels arbres en totes les seues possibles localitzacions, des de les superfícies arborades i els boscos als arbres urbans claus a l'hora de pal·liar els efectes del canvi climàtic.

Així ls beneficis que tindrien els arbres urbans al nostre poble són:

- Filtren contaminants. Els arbres són excel·lents filtres per contaminants urbans i particules fines com la bruticia, pols o fum atrapant-losa a les fulles i l’escorça.

- Refreden l’aire. Els arbres poden refredar l’aire entre 2 i 8 grays centígrads. La ubicació correcta dels arbres al voltant dels edificis pot reduir la utilització de l’aire condicionat i la calefacció.

- Millora la salut mental i física. Investigaciones mostren que viure rodejat d’espais verds millora la salut mental, inclús la salut física. Pot ajudar a reduir l’estrès i la pressió arterial alta.

- Regulen el fluxe d’aigua. Els arbres madurs prevenen inundacions i redueixen els risc de desastres naturals. Un arbre de fulla perenne pot interceptar més de 15.000 litres per any.

Per tot això, des de l'Ajuntament de Picanya s'ha decidit celebrar el dia de l'arbre com a punt de partida de les Festes Majors del nostre poble en este 2024.

Així el mateix divendres 28 de juny, a l'avinguda de la Primavera, junt a la Casa Dalmau i el parc infantil, tindrà lloc una celebració per a xiquetes i xiquets (majors de 3 anys) amb berenar, tallers, música, ball...

28 de JUNY
DIA DE L'ARBRE

17.00h Inscripció a les activitats. Es faran diversos torns.

De 17.30h a 20.30h TALLERS I BERENAR
Podran participar  xiquetes i xiquets a partir de 3 anys sempre acompanyats de persona adulta.

Taller de Pintura “TOTS ELS COLORS DELS ARBRES”. A càrrec de l’artista Giacomoerre

Taller de “Fauna Urbana” . A càrrec de l’Escola de Jardineria José Casabán

Taller “Créixer Junts” .  A càrrec de l’Escola de Jardineria José Casabán

Taller: “Twister Emtreduca”

Taller: “Culturecicla” a càrrec d’Emtreduca.

Taller de Dansa Comunitària.  A càrrec de CocinandoDanza   (este taller està obert a persones de totes les edats)

Berenar - A càrrec del Curs Municipal de Cuina

20.30h CONCERT a càrrec del grup RODAMONS TEATRE

En la pausa del concert es farà un SORTEIG de diversos obsequis entre les xiquetes i xiquets participants als tallers.

cartell_dia_arbre_28_juny