27 de de setembre de 2016
Malgrat la pluja... Festa Estellés!
El passat divendres tingué lloc la 7a edició de la nit dedicada al poeta
Tot i que l'oratge, sempre capritxós a les nostres terres, va resultar un entrebanc més que considerable per a la celebració de la Festa Estellés i la pluja, el vent i la tronada van obligara l'organització a traslladar sota sostre tot el muntatge d'esta nit dedicada a la poesia, el cas és que, finalment, el passat divendres 23 de setembre, l'Alqueria de Moret va acollir la celebració de la 7a Festa Estellés. La Festa Estellés (o Sopar Estellés) és una celebració que, des de la tardor de 2010, commemora el naixement del poeta Vicent Andrés Estellés. La iniciativa va partir de l'escriptor alginetí Josep Lozano que, després de veure un documental sobre el Burns supper (festa on els escocesos recorden el seu poeta més venerat, Robert Burns), va decidir promoure un sopar on els valencians i valencianes poguérem homenatjar a un dels seus poetes més destacats.

Festa Estellés a Picanya
Al nostre poble la Festa Estellés se celebra des del primer any, des de 2010 i en este 2016 ha arribat ja a la seua 7a edició. Com en les anteriors ha estat convocada i organitzada pel poeta picanyer Lluís Roda i l'Ajuntament de Picanya i ha comptat amb la col·laboració del CEIP AUSIÀS MARCH, CEIP BALADRE, ESCOLA GAVINA, IES ENRIC VALOR i CENTRE DE FORMACIÓ DE PERSONES ADULTES.

7a Festa Estellés
Com ja hem dit adés la pluja estigué a punt d'obligar a suspendre l'acte però la ràpida reacció de l'organització va permetre remuntar la nit. El sopar d'enfaixat es feu a l'interior de l'Alqueria i la lectura de poemes també tingué lloc a cobert. A la sala de reunions de l'Alqueria de Moret els versos d'Estellés foren llegits per l'alumnat i professorat dels diferents centres educatius i també per la poetessa Maria Fullana, autora convidada en esta 7a Festa Estellés. Una nit en la que també es va aprofitar per a parlar d'Isabel de Villena (per part del professor i escriptor Juli Avinent) i Ramón Llull tot i aprofitant l'avinentesa dels seus anys literaris.
L'organització de la Festa Estellés també va voler recordar al nostre veí, company i amic Vicent Pastor, persona especialment vinculada al món de la cultura i el folklore valencià.

Podeu veure totes les imatges a esta fotogaleria:

Festes Estellés
27 de de setembre de 2019