Grup de Danses Grup Realenc
07 de d’octubre de 2016
5a Temporada de Folklore valencià a Picanya
Quatre vetllades d'octubre a gener vos esperen al Centre Cultural
Ja tenim ací la 5a Temporada de folklore valencià de Picanya, després de l’èxit de programació i assistència de públic de les temporades anteriors, el Grup de danses Realenc amb la col·laboració de l’Ajuntament de Picanya posa en marxa esta quarta edició amb la intenció de continuar portant al nostre poble grups de danses del millor nivell per que ens mostren la riquesa del folklore valencià.  Per a esta ocasió comptarem tambè amb 4 vetlades folklòriques entre octubre i gener en les que gaudirem de les actuacions de diversos grups, alguns d’ells ja ens visitaren les temporades passades, i d’altres, són novetat en la programació d’enguany

Dissabte 22/10/16 - 20.00h

GRUP DE BALL DE TORRENT

Grup naixcut a l’any 1978 manté una línia d’actuacions a presentacions falleres, festes als pobles veïns, participació a festivals folklórics nacionals i internacionals…També canta per primera vegada la “Missa Valenciana”, creada per este Grup de Ball i que en l'actualitat continuen cantant en els actes que ho sol·liciten.

GRUP DE DANSA L’ALCÚDIA
Fundat l'any 1963, el Grup de Dansa L'Alcúdia és una associació cultural que té com a objectiu la recuperació, manteniment i difussió del folcklore valencià prenent especial atenció al folcklore de L'Alcúdia i la Ribera del Xúquer. Conta amb un ampli cos de ball amb més de 30 balladors així com una rondalla pròpia amb 15 components entre músics i cantadores. També conta amb una escola de Dansa, Cant i Rondalla amb més de 100 alumnes que cada any gaudixen i descobrixen el nostre folcklore.

Dissabte 26/11/16 - 20.00h

GRUP CASTELLÓ - ASSOC. ESTUDIS TRADICIONALS

El Grup Castelló és l'agrupació de folklore més antiga de la ciutat. Fou fundat l'any 1953 i la seua tasca es basa en la promoció, recol·lecció i recuperació de les manifestacions populars valencianes, tot i incidint especialment en el treball de camp. Està compost per diverses seccions, al llarg de la seua trajectòria ha participat en diferents festivals nacionals i internacionals, a més forma part del Comitè Organitzador del Festival de Danses de l'Antiga Corona d'Aragó.

GRUP DE DANSES MONCADA
Nascut l'any 1976, enguany celebren el 40 aniversari, i  al llarg d’estos anys ha participat a nombrosos festivals nacionals i internacionals, actes regionals i benèfics. Actualment, el grup continua mostrant el folklore que en el seu moment es va recuperar. Esta tasca permet renovar i incrementar de forma continuada el seu repertori, el qual inclou tots els ritmes, cançons i tradicions que porta la nostra cultura en cada racó de la Comunitat. Este repertori es combina amb els distints tipus de vestuari, tot i enriquint la tasca de conservació del nostre Folklore.

Dissabte 10/12/16 – 20.00h

ASOCIACIÓN CANTARES VIEJOS DE REQUENA

Continuadors de la tasca iniciada pel Grupo de Estudios Folklóricos Jaraiz de la Portera (1975), l'Asociación Cantares Viejos de Requena té la missió de recuperar, estudiar i difondre diferents àmbits de l'etnologia i la cultura popular de Requena y su Tierra, i mantindre vius antics cants, melodies, balls i danses de la tradició oral. Un altre important objecte d'estudi és la indumentària tradicional, per mitjà de fons pertanyents a col·leccions privades i públiques com ara la del Museu Municipal de Requena.

GRUP DE BALLS POPULARS LES FOLIES DE CARCAIXENT
Fundat en 1998, el grup de balls populars Les Folies de Carcaixent varia el seu rumb cap a 2005 amb l'estudi i recerca dels balls escolaritzats de les acaballes del segle XIX. Les diferents agrupacions de balls populars que basaven els seus espectacles en les estampes icòniques valencianistes són el punt de partida per al seu treball que ha permés la recuperació i revalorització dels repertori, espectacles i indumentària tradicional valenciana.

Dissabte 14/01/17 – 20.00h

LO RAT PENAT, GRUP DE DANSES

És una secció, des de 1958, de l'entitat cultural Lo Rat Penat. La seua finalitat és recollir els balls, cançons i música de tots els territoris valencians, i difondre’ls per mig de les seues actuacions, i donar a més a conèixer tot allò referent a la indumentària i costumbrisme arreplegat en les seues investigacions. Des de 1983 funciona, dins de la seua estructura, l’Escola de Danses Maria Teresa Oller, creada per a les seues activitats docents.

GRUP DE DANSES REALENC
Nascut a l’any 1983 va reunir un grup d’amics i amigues de Picanya interessats per recuperar, ballar i tocar peces tradicionals del folklore valencià.  Han participat a nombrossos Festivals i col·laboren activament en els actes propis de les Festes Patronals de Picanya.  Des de fa anys dediquen bona part del seu treball per estudiar i tractar de recuperar diverses peces folklóriques de la comarca dels Serrans, encara que al seu repertori podem trobar músiques, danses i indumentàries de totes les comarques valencianes.

Accés als espectacles

Abonaments

L’abonament per a tota la temporada té un preu de 20 euros. Es pot adquirir tot i contactant amb els grups participants o bé amb el Grup de danses Realenc al correu: temporadafolklorevalencia@hotmail.com

Entrades

Per a aquelles persones que no estiguen interessades en comprar l’abonament es posaran a la venda entrades. Es podran comprar el mateix dia de l’actuació al Centre Cultural al preu de 8 euros.  Els xiquets menors de 12 anys no pagaran entrada.  La taquilla estarà oberta a partir de les 19.00h el mateix dissabte de cada actuació.

Els espectacles al Centre Cultural de Picanya començaran a les 20.00h i les portes s'obriran 15 minuts abans.
L'organització es reserva el dret a cancel·lar els espectacles i es compromet a publicar amb antel·lació al perfil de facebook del grup de danses Realenc i a la plana web qualsevol canvi de programació.