18 de de desembre de 2017
Lourdes Bohigues guanya el seu segon premi Enric Valor
Es fa amb la 37a edició amb "La revolta d'Adam" un relat de ciència ficció d'arrel clàssic

Este dissabte passat el Centre Cultural de Picanya acollí l'acte de lliurament del 23é premi de narrativa juvenil Enric Valor. En esta ocasió el premi fou per  a una novel·la de ciència ficció “La revolta d’Adam”, escrita per Lourdes Boïgues. La que actualment és una reconeguda escriptora valenciana amb una vintena de llibres publicats ja va guanyar este premi, ara fa deu anys, amb “El secret de Caterina Cremec”.

L’acte, de nou enguany, fou conduit per la periodista Alba Veryser i contà amb la presència de la secretària autonòmica de cultura Carmen Amoraga i el Conseller d'Hisenda de la Generalitat Valencina Vicent Soler i Marco, a més de Josep Almenar, Alcalde de Picanya i diferents regidores i regidors de l'Ajuntament així com diferents representants de l'Editorial Bullent encapçalats per la seua directora Núria Sendra.

El punt musical de l'acte estigué a càrrec de la cantautora Lola Bou acompanyada pel baixista Oriol Grau amb una mostra del seu espectacle “Vianants”.

En esta 37a edició s’han presentat un total d'11 propostes, de les quals el jurat ha destacat la gran qualitat de les obres presentades. El jurat, format per format per Carles Fenollosa, Rosa Maria Polache Mahiques, Vicent Sanhermelando, Pilar Puchades i Núria Sendra ha premiat “La revolta d’Adam”, per unanimitat, ja que amb un estil dinàmic que aconsegueix involucrar-te es construeix “un món fictici coherent i una trama versemblant al voltant de les lluites de poder entre dues concepcions de l’existència simbolitzades mitjançant un planeta mare i la seua colònia a anys llum de distància”.

La revolta d'Adam, ciència ficció d'arrel clàssic

La trama de “La revolta d’Adam” comença en un planeta a anys llum de la Terra: Seú. Es tracta d’una colònia de la qual s’extreu la seunina, una planta que proporciona als terrícoles nutrients i combustible necessaris. Alhora la Terra envia a Seú aprovisionaments per a mantenir una pacífica comunitat de colons que fan les feines de conreu.

Tanmateix alguna cosa està canviant amb les relacions amb el planeta mare. Adam no acaba de saber el què. En la solució hi tindrà un paper important la seua amiga Magda, l’única nativa del planeta que s’ha criat entre els terrícoles i la resta de natius que viuen en llocs desconeguts de les muntanyes, així com també científics terrícoles que els desvetllen una veritat dolorosa.

"La revolta d'Adam"  és un homenatge a tos els autors i autores del gènere de ciència-ficció que m'han fet viajar al futur, traslladar-me per l'espai i explorar nous mons i formes de vida,  un cant a la pau i l'ecologisme. Així com una crítica a les polítiques colonialistes i a la globalització que ens priva dels nostres trets singulars. Però, sobretot, és una història d'aventures, intriga i secrets. Amb personatges interessants i situacions plenes d'emoció. Un relat que enganxarà als lectors i a les lectores.

42e Premi Enric Valor
17 de de febrer de 2023