serveis_socials_municipals_2
31 de de març de 2020
Diferents iniciatives en marxa des dels Serveis Socials Municipals
Atenció a Persones Majors, dependents, menors, famílies... en situacions més difícils

Des de l'inici de l'actual crisi sanitària una de les prioritats de l'Ajuntament de Picanya ha estat protegir a les persones amb major risc social i vulnerabilitat, davant aquesta situació tan difícil per a tota la població. Es tracta d'un deure públic, d'una obligació cívica del nostre poble, en la qual l'Ajuntament de Picanya no dubta, ni dubtarà, en fer servir tots els recursos i mitjans a la seua disposició.

Des dels Serveis Socials municipals s'han posat tota una sèrie de recursos a disposició de tota la ciutadania en situació de vulnerabilitat o risc (persones majors, diversitat funcional, infància, famílies, dones amb ordre de protecció i en risc …) i davant de qualsevol necessitat vital, els Serveis Socials municipals estan a la vostra disposició per mitjà dels teléfons: 961594460 i 961594463 i el correu electrònic serveissocials@picanya.org

Les principals mesures adoptades per l'Ajuntament de Picanya han estat:

- ALIMENTS A DOMICILI. Des del 16 de març de 2020, els Serveis Socials de l'Ajuntament de Picanya han contactat amb més de 400 persones que per la seua situació personal o familiar de desprotecció requereixen d'actuacions específiques destinades a evitar riscos. En este sentit s'està procedint al repartiment de lots de productes alimentaris mentre persistisca el confinament.

- SERVEIS DE TELEASSISTÈNCIA. En data de hui, 162 persones són usuàries dels serveis de Teleassistència. Es garanteix el contacte i seguiment de les persones usuàries i s'informa, a cadascuna d'elles, que poden prémer el botó d'emergència per a qualsevol necessitat d'ajuda. A més, se'ls ofereix l'atenció de l'Ajuntament de Picanya davant qualsevol problema que puga sorgir.

- AJUDA A DOMICILI. S'ha contactat amb totes les persones beneficiàries del SERVEI MUNICIPAL D'AJUDA A DOMICILI i Ajuda a domicili per Dependència, per a detectar necessitats. S'ha coordinat amb l'empresa que gestiona aquest servei, per a l'aplicació de mesures de prevenció i higièniques de les Auxiliars de Llar, i també, per a l'ampliació de serveis d'atenció personal, compra d'aliments, farmàcia i neteja en domicilis.

- HABITATGES ADAPTATS PER A LES PERSONES MAJORS. S'ha procedit a contactar amb totes les persones residents en el grup d'HABITATGES ADAPTATS PER A PERSONES MAJORS, tot i posant a la seua disposició els serveis de l'Ajuntament per a proporcionar-los ajuda en cas de necessitat (compra aliments, farmàcia, ajuda a domicili…).

- ATENCIÓ A PERSONES EN GREU SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA. S'està realitzant el seguiment i ATENCIÓ A PERSONES EN GREU SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA per a l'aplicació dels recursos que es valoren necessaris. Es revisen els casos de les persones ateses en CENTRE DE DIA PER A MAJORS, DIVERSITAT FUNCIONAL, CENTRES OCUPACIONALS I DE MALALTIA MENTAL. Es posa l'accent en que totes persones es queden als seus domicilis. Tots els centres hauran de fer seguiment i donar suport a les seues persones usuàries.

- CONTACTE DIARI I COORDINACIÓ AMB ELS CENTRES RESIDENCIALS PRIVATS PER A PERSONES MAJORS. Es duen a terme gestions per a facilitar que es cobrisquen les necessitats de material preventiu i de control per a mesures preventives que requereixen. S'apliquen els protocols davant el COVID-19.

-MENORS BECATS ALS MENJADORS ESCOLARS dels Centres Educatius. Valoració de la seua situació i actuació en consecuència. Adopció de messures d'actuació d'emergència en cas necessari.

- AMPLIACIÓ DE LES AJUDES D'EMERGÈNCIA PER A COBRIR NECESSITATS BÀSIQUES d'alimentació, subministraments i ús d'habitatge, destinades a famílies vulnerables econòmica i socialment si es valora la necessitat. Es contacta amb les famílies en vulnerabilitat.

- ESTABLIMENT D'UN PROTOCOL ESPECÍFIC PER A L'ATENCIÓ A DONES víctimes de violència de gènere. Adequació de les normes i seguiment habituals a l'actual situació.

A banda d'estes mesures principals el treball dels Serveis Socials és permanent i diari amb atenció directa i també telefònica a les persones que es troben en situacions més complicades dins de la realitat molt difícil que travessem totes i tots.

serveis_socials_municipals_2

Picanya des del balcó 9