masc_infantil_2
18 de de maig de 2020
L'Ajuntament inicia hui un segon repartiment de mascaretes infantils
Com l'anterior, arriben a les bústies en un sobre (amb 2 mascaretes) a nom de cada xiquet o xiqueta

Des de hui dilluns 18 de maig l'Ajuntament de Picanya inicia un SEGON repartiment de prop de 2.700 mascaretes infantils. Este repartiment es fa de forma nominativa a través de les bústies (tal com ja es feu al primer enviament del 29 d'abril). Els xiquets i les xiquetes empadronats al nostres poble i nascuts entre l'1 d'abril de 2007 i el 31 de desembre de 2017 rebran un sobre al seu nom amb 2 mascaretes de talla infantil.

TALLA INFANTIL
Estes mascaretes són de talla inferior a les respartides fa una setmana. La franja d'edat (i de tamany) a la que s'adrecen va aproximàdament dels 3 als 12 anys. Per baix d'esta edat no es recomanable d'ús de mascareta (du més problemes que aventatges) i per damunt d'eixa edat ja es poden fer servir les mascaretes de talla d'adult.

MASCARETA HIGIÈNICA
Aquesta mascareta higiènica està confeccionada amb un material filtrant adequat (Norma UNEIX 0065:2020) i pot ser utilitzada diverses vegades seguint, correctament, les instruccions de neteja.

Neteja i desinfecció:
- Abans del primer ús (i després de ser utilitzada) la màscara ha de ser desinfectada.
- Submergir les màscares en una dilució de lleixiu (1.50) amb aigua tèbia durant 30 minuts. Després llavar amb aigua i sabó i aclarir bé per a eliminar qualsevol resta de lleixiu i deixar assecar (per complet) a l'aire.(*)
- Una vegada neta, hem de manejar la màscara sempre amb les mans recentment llavades i seques.
Aquesta màscara suporta 10 cicles de rentada en condicions òptimes.

NORMES BÀSIQUES PER A LA UTILITZACIÓ DE MASCARETES ACÍ.

(*) Segons indicacions del Ministeri de Sanitat

masc_infantil