prova_covid
20 de d’octubre de 2020
Picanya és un dels dos únics pobles de més de 10.000 habitants que no han presentat rebrots en l'Horta
Cal mantindre la màxima precaució i responsabilitat per a continuar així

Des de que finalitzà l'estat d'alarma el passat 24 de juny i arrancà l'anomenada "nova normalitat" sols dos municipis de més de 10.000 habitants, dels 43 que formen la comarca de l'Horta (sud i nord) no han presentat rebrots de Coronavirus. Picanya és un d'estos dos.

Esta bona dada, per la que picanyeres i picanyers ens podem felicitar, no ens ha d'animar a baixar les mesures de prevenció, ben al contrari ha de servir d'estímul per a continuar espentant en la bona direcció, en la direcció de la responsabilitat i el compliment de les normes de protecció personal.

El virus continua en expansió

Per a adonar-se de les dificultats de l'actual situació cal pensar que sols 7 de les 43 localitats de la comarca de l'Horta no han tingut brots de coronavirus des de la finalització de l'estat d'alarma: Alaquàs, Almàssera, Bonrepòs i Mirambell, Emperador, Lloc Nou de la Corona, Massalfassar i Picanya (d'estes poblacions sols 2 superen els 10.000 habitants i alguna d'elles no arriba ni als 500).  Els altres, 36 municipis que conformen l'Horta, sí han presentat rebrots de coronavirus, i en molts casos més d'un, segons les dades facilitades per la conselleria de Sanitat.

A nivell de Comunitat Valenciana, prop del 40% dels municipis han tingut rebrots de coronavirus des de la finalització de l'estat d'alarma. La província de València és la que té el major nombre de municipis en els quals hi ha hagut algun brot de COVID-19 donat que 126 dels seus 266 localitats han tingut rebrots, la qual cosa suposa prop del 48% del total.

Quan es considera brot?

Segons les autoritats sanitàries es considera un brot un episodi en el qual sorgeixen tres o més persones confirmades de Covid-19 que estan relacionades entre elles, en el mateix moment o lloc.

tabla_casos_pcr_2020_10_15
Picanya des del balcó 9