2021_01_20_comunicat_covid
21 de de gener de 2021
Comunicat de l'Alcaldia de l'Ajuntament de Picanya
En relació a l'actual situació de la pandèmia per COVID-19

COMUNICAT
ALCALDIA DE L’AJUNTAMENT DE PICANYA

Des de hui dijous 21 de gener entren en vigor tota una sèries de mesures, molt dures, en matèria de prevenció del contagi per COVID-19.
No serviran per a res, sense l’esforç de totes i tots.

Malauradament els pitjors auguris sobre les conseqüències de la major mobilitat i interacció social vinculada a les festes nadalenques s’han complit.
Les xifres de contagis per coronavirus (i com a conseqüència les de malalts i morts) arriben al seu màxim històric en este mes de gener.
No hi ha altre remei que prendre mesures molt exigents si volem aturar, el que ara ja, és una onada que creix sense control amenaçant les vides de totes i tots.

Des de la Generalitat Valenciana s’han dictat unes normes que tornen a exigir un enorme sacrifici a les persones del món de l’hostaleria, del comerç, de les empreses, de la cultura, de l’esport... esforç que se suma al que ja s’està fent, des de fa molt, pel personal sanitari, el món educatiu, els serveis públics... i moltíssimes persones que hem renunciat a les reunions familiars, a les abraçades, a les trobades amb amigues i amics...

Tots estos esforços, tots estos nous sacrificis que ara es tornen a demanar a estes persones, no seran res sense que totes i tots donem un pas endavant en el compliment de les normes d’autoprotecció.

La lluita contra la pandèmia, i les seues terribles conseqüències socials, ens correspon a totes i tots. A totes i tots perquè el virus aprofita la inconsciència i irresponsabilitat d’uns pocs, per a arribar a molts.

Mentre arriba la vacuna com a solució definitiva, nosaltres, la nostra responsabilitat, som l’única forma de garantir que tots els sacrificis fets pels nostres veïns, amigues i amics, per les nostres famílies, per nosaltres maiteixos, puguen ser útils.

Sabem què hem de fer. Cal mantindre la distància de seguretat amb altres persones, usar la mascareta tant com siga possible, higiene de mans, airejat d’espais i, molt important, cal reunir-se menys o simplement, no reunir-se. Hem de complir les normes i hem d’animar a complir-les. Ens va la vida.

Les festes tornaran, les celebracions tornaran, els dinars amb la família, amb amigues i amics tornaran... però allò més important, el més imporant de tot, és a que en eixos dinars, en eixes celebracions, en eixes reunions... no falte ningú, més.

Necessitem la vostra col·laboració, la teua col·laboració. És fonamental.

Moltes gràcies i molts ànims en estos moments tan difícils.

Pepe Almenar i Navarro
Alcalde de Picanya