running_masc
30 de de gener de 2021
La Generalitat prorroga les actuals limitacions i anuncia noves mesures
Afecten a l'obligatorietat d'ús de la mascareta (esport i activitats a l'aire lliure)

Al diari oficial de la Generalitat Valenciana publicat este dissabte (30-01-2021) el Govern Valencià ha anunciat la nova resolució de la Conselleria de Sanitat que extén, fins al 15 de febrer, les mesures vigents, per decret del 19 de gener, per a fer front a la propagació del coronavirus i incrementa estes restriccions amb noves messures.

Esta nova resolució, que entra en vigor a les 00.00h d'eset dilluns 1 de febrer i fins al les 23.59 hores del pròxim 15 de febrer, inclou també noves restriccions:

Les persones de sis anys d’ara en avant estan obligades a l’ús de la màscara en tot moment en la via pública, en espais a l’aire lliure i en espais tancats d’ús públic o oberts al públic. Per tant l’ús de la màscara a les platges és obligatori en tot moment per a totes les persones majors de sis anys.

L’ús de la màscara serà també obligatori durant la pràctica d’activitat física o esport dins dels nuclis urbans i en els espais a l’aire lliure, en horari de 10.00 hores fins a les 19.00 hores.

L’ús de la màscara no serà obligatori en els següents suposats:
a) Durant la pràctica d’activitat física o qualsevol altra activitat fora de nuclis de població amb la qual resulte incompatible el seu ús.
b) En les activitats infantils i juvenils d’oci mentre es romanga amb el grup de convivència estable.
c)ersones que presenten algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que puga veure’s agreujada per l’ús de màscara o que per la seua situació de discapacitat o dependència no disposen d’autonomia per a llevar-se la màscara, o bé presenten alteracions de conducta que facen inviable la seua utilització i en els supòsits de força major o situació de necessitat.

La relació de les mesures vigents que es prorroguen amb aquest nou decret, són:
• Tancament dels locals d’hostaleria i restauració, excepte per a recollida o lliurament a domicili.
• Tancament de centres recreatius de majors (llars del jubilat) i de joves (ludoteques, centres d’oci i entreteniment juvenil) i centres on es realitzen activitats festeres tradicionals.
• Tancament d’establiments dedicats a activitats recreatives i d’atzar, així com sales cibernètiques i similars.
• Tancament a les 18.00 hores de locals i superfícies comercials, excepte els anomenats essencials, com ara productes d’alimentació, begudes, productes higiènics, establiments farmacèutics, sanitaris, òptiques, productes ortopèdics, serveis de perruqueria i d’aliments per a animals de companyia.
• Tancament de les instal·lacions i dels centres esportius, oberts o tancats, mantenint-se totes les restriccions vigents en matèria d’esports.
• Màxim de dues persones en espais d’ús públic, tant tancats com a l’aire lliure, llevat que es tracte de persones convivents i sense perjudici de les excepcions previstes.
• En domicilis i espais d’ús privat, tant a l’interior com l’exterior, només es permeten les reunions familiars i socials de persones que pertanyen al mateix nucli o grup de convivència, amb les mateixes excepcions que en el cas anterior.
• Es mantenen les limitacions a l’entrada i l’eixida de tot el territori de la Comunitat Valenciana, que continuen restringides, excepte per a desplaçaments adequadament justificats.
• Continua vigent, des de les 15.00 hores del divendres fins a les 06.00 hores del dilluns, i des de les 15.00 hores de la vespra dels dies festius fins a les 6.00 de l’endemà al festiu, l’entrada i eixida de persones dels municipis i grups de municipis amb població superior a 50.000 habitants (València, Alacant, Elx, Castelló de la Plana, Torrevieja, Torrent, Orihuela, Gandia, Paterna, Benidorm, Sagunt, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Elda-Petrer, i Vila-real).
• També es prorroga la limitació a la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn entre les 22.00 i les 06.00 hores, en tot el territori de la Comunitat Valenciana.

A més de tot l’exposat, es tanquen les saunes, spas, soláriums, banys turcs, balnearis, salons de massatges i locals similars.

Podeu consultar el PDF complet amb la resolució de la Generalitat Valenciana a peu de plana.

running_masc
Picanya des del balcó 9