medalla_vila_picanya_03
22 de d’abril de 2021
L'Ajuntament reconeix el professor Juli Avinent amb la Medalla de la Vila
La família recull la distinció a títol pòstum

Ahir dimecres 21 d'abril, al Saló de Sessions, tingué lloc un senzill acte de lliurament, la Medalla de la Vila, al professor Juli Avinent.
La distinció, la més alta atorgada per l'Ajuntament de Picanya, fou recollida per la família de Juli, la seua dona i les seus dos fills, a títol pòstum, donat que Juli Avinent ha estat una de les víctimes de la terrible pandèmida provocada pel COVID-19.

Més enllà de les seues obligacions com a mestre
Juli Avinent, a més del seu vessant com a mestre de valencià a l'IES Enric Valor de generacions i generacions de picanyeres i picanyers, també va destacar per la seua vinculació i implicació amb el món cultural del nostre poble. Fou col·laborador habitual  d'esdeveniments relacionats amb el món de la literatura com ara el Maig Literari (on era presentador habitual de xerrades i col·loquis), o dels Premis Camí de la Nòria o Enric Valor on formà part del jurat.
El seu exemplar treball com a mestre i també esta tasca desenvolupada a favor de la cultura al nostre poble, han estat els motius pel que, el Ple de l'Ajuntament de Picanya, va decidir atorgar-li la Medalla de la Vila.

Este mateix divendres, l'IES Enric Valor també celebrará un xicotet acte homenatge (al pati i amb aforament limitat com correspon als temps actuals) al mestre Juli Avinent que, malauradament, ens ha deixat massa prompte.

medalla_vila_picanya_03

medalla_vila_picanya_02