maruja_vicent
31 de de maig de 2021
Medalla de la Vila per la Senyora Maruja i Vicent "el Forner"
També per a Vicente Montesinos (Hort de Montesinos) i per a M Antonia Aguilar i Pepe González (professorat de l'EPA)

Tot i que la padèmia ha obligat a modificar la forma de lliurament de les Medalles de la Vila (la més alta distinció atorgada per l'Ajuntament de Picanya a persones que s'han destacat pel seu esforç pel bé del nostre poble), este divendres passat, el Saló de Sessions de l'Ajuntament va acollir, de forma escalonada, una nova part de l'acte de lliurament de Medalles de la Vila que ja va arrancar amb la Medalla lliuradaal professor Juli Avinent.

La Senyora Maruja i Vicent "el Forner"

En este 2021 les Medalles de la Vila han volgut reconèixer a dues figures icòniques del xicotet comerç picanyer.

Per una banda la senyora Maruja, una persona absolutament coneguda per tot picanyer i picanyera (encara que molts pocs saben que en realitat es diu Purificación Sáncez Roque) i que, al front del seu quiosc paperia (que totes i tots coneguem com a "ca Maruja" però que en realitat es diu "Papeleria Levante") durant anys i anys, ha estat tot un exemple d'atenció a les persones i eterna paciència per a atendre, en horaris quasi impossibles, a, literalment, tots els picanyers i picanyeres que, en algun moment, hem acudit a este emblemàtic comerç on trobar de quasi tot i, per damunt de tot, l'eterna amabilitat de la Senyora Maruja.

L'altre xicotet comerciant reconegut ha esta un altra persona més que coneguda, Vicent Baixauli ("el Forner") que, durant dècades, ha estat al front d'un altre comerç més que conegut, el Forn de Quatre Cantons. Establiment icònic i visitat també, per tots els picanyers i picanyeres que hem trobat a les seus prestageries des de pa fet cada dia de forma tradicional, a pastissos o coques cristines especialitat de la casa.
De Vicent, a més, s'ha volgut destacar el seu treball al capdavant de l'Ateneu, la seua condició de fotògraf (amb moments clau de la història del nostre poble que sols poden ser recordats gràcies a les seues imatges) i, principalment, pel seu caràcter entusiasta i sempre disposat a tirar una mà allà on fóra necessari.

Vicent Montesinos

També va rebre la seua medalla el Dr. Vicent Montesinos. En esta cas es va voler destacar la magnífica predisposició de la família Montesinos per a col·laborar en tots aquells esdeveniments púbics on ha estat sol·licitada la seua col·laboració. Així l'Hort de Montesions (Villa Rosita) ha esdevingut un punt emblemàtic per a la cultura picanyera amb la celebració, a este emblemàtic espai, de diferents activitats.
També s'ha volgut recòneixer l'estraordinari esforç fet per la família Montesinos per conservar en perfecte estat un patrimoni cultural tan emblemàtic com Villa Rosita. Un patrimoni que, a més de conservar han volgut compartir amb picanyeres i picanyers.

M Antonia Aguilar i Pepe González

Este medalles també han volgut reconéixer l'esforç i dedicació de dos pioners del Centre de Formació de Persones Adultes de Picanya (la popularment coneguda com a EPA). M Antonia Aguilar, directora i Pepe González, mestre, van viure els primers dies d'una EPA que va nàixer amb la voluntat de donar a a les persones adultes l'oportunitat de continuar formant-se i que, a dia de hui, amb ells dos acabats de jubilar-se, continua sent un centre de referència per a totes aquelles persones adultes que volen ampliar estudis, completar titulacions o, simplement, seguir aprenent.
L'Ajuntament ha volgut destacar la seua dedicació i el seu paper clau a l'hora de l'èxit d'este centre educatiu pel que han passat milers d'alumnes.

maruja_vicent

vicente_montesinos