vacuna_covid
16 de de juny de 2021
Picanyeres i picanyers ja hem rebut més de 7.500 dosis de vacunes COVID
El Centre de Salut de Picanya ja ha administrat més de 5.500 vacunes

Amb els primers mesos de 2021 arrancava a Picanya el procés de vacunació contra la COVID-19. Una vegada més el personal del Centre de Salut de Picanya es posava al capdavant de la lluita contra la pandèmia i iniciava una campanya de vacunació sense precedents per diversos motius. Primer, l'abast, la campanya naix amb l'objectiu de vacunar a tota la població. Segon, les vacunes, escasses, noves, diverses, de complicadíssima logística... tercer, l'enemic, un virus que ha paralitzat el món.

Les primeres vacunes

Com no podia ser d'una altra manera, les persones majors en residència i el personal sanitari van ser els primers a rebre la injecció. Després van vindre les persones dependents, les persones majors (en ordre descendent d'edat) el professorat, els treballadors essencials... el personal del Centre de Salut va multiplicar esforços per a poder vacunar a casa (o en residència) a les persones majors que no podien desplaçar-se i, al mateix temps, vacunar amb cita prèvia i seguir amb l'atenció diària en el Centre de Salut. Tocava, de nou, redoblar esforços i el personal del nostre centre de salut així ho ha fet.

Més de 5.500 dosis des del Centre de Salut de Picanya
En aquest procés, el Centre de Persones Majors ha anat guanyant protagonisme i s'ha convertit (amb la instal·lació de carpes per part de l'Ajuntament) en el centre de vacunació per a tots els picanyeros i picanyeras que, des del 24 de maig, ja no han d'eixir del nostre municipi per a rebre la injecció.
L'augment del número de dosi que han anat arribant a Picanya ha permés anar incrementant el ritme de vacunació i cada setmana han sigut més els picanyeros i picanyeras que han rebut alguna de les 4 vacunes possibles. De fet, veïnes i veïns de Picanya ja hem rebut més de 7.300 dosi, prop de 5.500 les ha aplicades el personal del nostre Centre de Salut

Vacuna COVID a Picanya

Què hem de saber?

A continuació trobareu informació sobre el procés de vacunació contra la COVID-19. En tot cas és important saber que, encara que el procés avança més ràpid cada dia, hem de tindre un poc de paciència i col·laborar per a garantir que aquesta campanya de vacunació siga un èxit col·lectiu.

Com arriba la cita per a vacunar-se?

La cita de vacunació, que també indica el tipus de vacuna que s'inocularà, arriba mitjançant avís al telèfon mòbil a través d'un missatge SMS. També podem accedir a la informació de la cita a través de l'APP +Salut de la Generalitat Valenciana. És important tindre actualitzat el número de telèfon mòbil. Aquesta actualització es realitza mitjançant la web:
Si penses que ja haurien d'haver-te citat però no has rebut res pots telefonar al 900 300 555 i sol·licitar informació. També pots utilitzar aquest telèfon per a modificar la teua cita si et resulta impossible acudir en el dia indicat.
Si has rebut un SMS amb la cita, has de parar atenció a possibles modificacions d'aquesta cita. És possible que rebes un altre SMS tot i canviant l'hora o el dia.

IMPORTANT:
Si has sigut citat per telèfon des del Centre de Salut de Picanya, la qual cosa ocorre només de manera excepcional, és important que avises al propi centre de salut si no pots acudir. Estes cites es donen per a aprofitar alguna vacuna no utilitzada i, si no s'acudeix, la vacuna es perd.

Com he d'acudir a vacunar-me?

Acudeix amb calma, a l'hora indicada (no és necessari arribar molt abans), porta la targeta SIP i roba còmoda que permeta accedir fàcilment a la part alta del muscle.
Després de l'administració de la vacuna hauràs de romandre 15 minuts en la sala d'espera. Ací tens alguns consells a l'hora d'acudir al punt de vacunació.

Si necessite un justificant per al treball?

T'ho donaran en el moment. Sol·licita-ho al personal de recepció del centre de vacunació.

Com aconseguisc el justificant vacunal?
Si necessites disposar d'un justificant que indique el teu estat de vacunació, este document s'ha de tramitar a través de la web de Conselleria de Sanitat indicada anteriorment. NO es facilita en el Centre de Salut de Picanya. Més informació ACÍ.
Si es vols disposar del Certificat COVID digital de la Unió Europea també s'ha de tramitar, de manera telemàtica, per mitjà de la web de Conselleria. Més informació ACÍ.

Puc tindre reaccions adverses?
Sí, com amb qualsevol vacuna. Les reaccions més freqüents són dolor i inflamació en la zona d'injecció, fatiga, mal de cap, dolor muscular i d'articulacions, nàusees, febre, esgarrifances i diarrea, sent en la seua gran majoria d'intensitat lleu o moderada i desapareixent en pocs dies després de la vacunació. Si apareix alguna reacció adversa persistent pots consultar al teu metge/a d'Atenció Primària. Davant reaccions adverses lleus estan indicats els antiinflamatoris i/o analgèsics habitualment utilitzats (com a Paracetamol), sense que això altere l'efecte protector de la vacuna enfront de la COVID-19, encara que no es recomana el seu ús abans de la vacunació.

Picanya des del balcó 9
03 de de juny de 2020