iris_blasco_contenidor
03 de de desembre de 2021
Reciclar té premi
La picanyera Iris Blasco guanya una de les bicicletes plegables sortejades per l'EMTRE entre les persones usuàries de l'Eco-Parc mòbil

Fa pocs dies l'EMTRE (Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus) feu lliurament de les bicicletes plegables sortejades entre les persones usuàries dels diferents eco-parcs mòbils instal·lats a 45 pobles, entre ells, Picanya.

La nostra veïna Iris Blasco ha estat la guanyadora d'una d'estes bicicletes. Usuària habitual de l'Eco-Parc que s'instal·la a l'Av. Sta. M. del Puig (l'altra ubicació és el C/ Sant Joan Baptistat) el seu esforç per donar el millor tractament als seus residus ha esta recompensat per este premi. El sorteig s'ha realitzat entre les persones que han fet ús dels eco-parcs entre juny de 2020 i agost de 2021 i que, en depositar els residus, rebien un número per a participar en el sorteig d'estes 29 bicicletes plegables.

iris_blasco_contenidor

Creix el reciclatge als ecoparcs

El reciclatge als ecoparcs mòbils de l’EMTRE, on es poden depositar aquells residus que no tenen un contenidor específic a la via pública, no ha parat de créixer al llarg dels últims anys. Durant els tres primers trimestres del 2021 s’han arreplegat vora mig milió d’objectes de tota classe, un 12,3% més que en els tres primers trimestres del 2020 quan, a pesar de la pandèmia de Covid-19, ja es van superar àmpliament els registres del 2019. Destaquen les més de 128.000 piles alcalines, els 125.000 electrodomèstics i aparells elèctrics o els més de 15.000 litres d’oli usat.

Els 20 ecoparcs fixos de l’EMTRE també han registrat pujades durant el 2021, després del descens que es va experimentar al 2020 per les restriccions a causa de la Covid-19 que van provocar un descens de l’activitat econòmica. En els tres primers trimestres d’enguany s’han superat de bon tros les xifres del 2019, l’últim any de normalitat plena. Els usuaris de la xarxa d’ecoparcs fixos han depositat en estes instal·lacions de l’EMTRE, durant els 9 primers mesos del 2021, més de 62.000 tones de residus, un 26% més que durant el mateix període de l’any anterior, quan no es va arribar a les 50.000 tones.

Descomptes per reciclar

A partir del 2022, el sorteig de bicicletes entre els usuaris dels ecoparcs se substituirà per descomptes en la taxa TAMER, que la ciutadania i les activitats econòmiques de València i la seua àrea metropolitana paguem pel tractament i la valorització dels residus urbans. Per a obtindre estos descomptes, cal tindre instal·lada al telèfon mòbil l’aplicació EMTRE i utilitzar-la per a registrar-se als ecoparcs fixos i mòbils de l’àrea metropolitana, amb les dades que figuren al rebut de l’aigua del nostre domicili. Cada vegada que es depositen residus en un ecoparc quedarà reflectit en l’historial de reciclatge dels usuaris i, a partir d’estes dades, l’EMTRE aplicarà els descomptes als qui reciclen més i millor.

L’aplicació de l’EMTRE també inclou una informació detallada dels 20 ecoparcs fixos, amb els horaris i la georeferència per a poder localitzar-los a través del navegador. A més, proporciona de forma actualitzada la ubicació exacta de la xarxa d’ecoparcs mòbils. També inclou una base de dades amb més d’un miler de residus diferents per a resoldre qualsevol dubte a l’hora de saber a quin contenidor els hem de tirar o com els hem de reciclar correctament.