gabriela_bravo_2
15 de de febrer de 2022
La Consellera Gabriela Bravo presenta, a Picanya, el projecte de Justícia Pròxima
Al nostre poble ja funciona l'oficina d'assistència jurídica gratuïta

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública de la Generalitat Valenciana, Gabriela Bravo, ha exposat, este matí al Centre Cultural de Picanya, el projecte de "Justícia pròxima" per a la província de València. "Justícia pròxima" és una iniciativa destinada a transformar els jutjats de pau dels 96 municipis de més de 7.000 habitants (el funcionament dels quals depén de la Conselleria) en oficines d'informació i orientació jurídica i de mediació. En aquestes oficines es donarà a la ciutadania una resposta ràpida als seus dubtes de caràcter jurídic i a les seues necessitats de tramitació administrativa sense necessitat de desplaçar-se a les localitats que són cap de partit judicial.

El projecte inclou les iniciatives de creació d'oificines d'assessorament jurídic gratuït, JUSTIPROP, com el que ja funciona al nostre poble, l'extensió dels serveis de mediació, MEDIAPROP, i l'assistència a les victimes del delicte a poblacions que no són cap de partit judicial.

Més de 120 atencions a Picanya
El servei d'assistència jurídica gratuïta, JUSTIPROP, ja funciona al nostre poble (podeu accedir ací) des de setembre de 2021 ja ha atés més de 120 consultes de temes molts diversos.

Projecte pioner
El procés de modernització dels jutjats de pau per a reconvertir-los en les Oficines de proximitat s'ha convertit en un projecte pioner a nivell estatal. En aquest sentit la Conselleria s'ha avançat al Ministeri de Justícia que en l'avantprojecte de Llei orgànica d'Eficiència Organitzativa preveu la reconversió dels Jutjats de Primera Instància en Oficines de Justícia en els Municipis.

justicia_proxima

gabriela_bravo