llibres_pepe_royo
22 de de juliol de 2022
Notícies i ordenances del passat en els nous llibres del cronista José Royo
Dos nous llibres sobre la història del nostre poble

Tal com s'ha fet en els darrers anys, el dia de la Festa, el dia gran de Picanya, el segon dimecres després de Sant Pere el Centre Cultural acollí l'acte de recepció de les Festes Majors.
En este acte, habitualment, s'aprofita per a presentar nous treballs de l'historiador i cronista José Royo.

El passat 13 de juliol, i superat el parèntesi marcat per la pandèmia, es presentaren dos nous treballs que ja formen part de l'extensa bibliografia al voltant de la història de Picanya. En concret els dos nous volums són:

LES ORDENANCES DE POLICIA URBANA I RURAL DE PICANYA 1879
Un llibre que recupera una joia, tal vegada la més antiga, que posseïm al nostre Arxiu Municipal. Este llibre és una reproducció facsímil per a que, allò que estava resguardat entre pols i papers, siga del coneixement de tots i veja la llum de la manera més digna possible.
Es tracta de les Ordenances de Policia Urbana i Rural de l'any 1879 que foren redactades per l'Ajuntament de l'època, que estava presidit per l'alcalde Ramon Valero i, que després d'estar exposades públicament per si n'hi haguera cap reclamació per part dels veïns, van ser aprovades definitivament pel governador civil, José Botella Andrés, l'any 1880.

NOTÍCIES DE PICANYA EN LA PREMSA DE VALÈNCIA LA VOZ DE VALENCIA, 1901-1917
En la publicació d'este nou llibre es recullen notícies, informacions i ressenyes periodístiques que sobre Picanya va publicar el diari La Voz de Valencia que va a començar a editar-se a la ciutat de València l'any 1901 i, que va continuar la seua publicació, amb certes intermitències, fins l'any 1917. Amb este llibre es vol donar a conéixer la realitat quotidiana que ens transmeten en les seus pàgines sobre els fets que ocorrien a Picanya, ja siguen de caire polític, religiós, festiu, de successos o d'altres circumstàncies que fan aparèixer el nom de la nostra població.

Podeu recollir exemplars, de forma gratuïta, a l'Ajuntament i Biblioteca.

Més informació i la possibiltat de descarregar els llibres en PDF ací.

llibres_pepe_royo