cartell_lliurament_premis_concepcion_alexandre_2024
26 de de febrer de 2024
Acte de lliurament dels premis Concepción Aleixandre
Dijous 29 de febrer

Els Premis “Concepción Aleixandre”, convocats per l'Ajuntament de Picanya, fan homenatge a una dona nascuda l’any 1862 que va saber combinar la medicina - en l’especialitat de ginecologia - amb la pedagogia; i que, a més, va ser inventora, activista, feminista i sufragista. Una vertadera pionera en la ciència i en la vida.

Es convoquen una ajuda a la investigació i dos premis destinats a dones científiques vives, amb la motivació de visibilitzar i reconèixer els mèrits de les dones científiques a la Comunitat Valenciana i al nostre poble.

Cada any, en els Premis Concepción Aleixandre – Categoria Comunitat Valenciana, s’optarà per diferent àrea de coneixement. La passada edició van estar dedicats al camp de coneixement de les Ciències i Tecnologies Mediambientals. Enguany, es va decidir optar pel camp del coneixement CIÈNCIES SOCIALS: Sociologia, Antropologia, Ciències Polítiques, Psicologia, Pedagogia, Treball Social, Educació Social i Relacions Laborals.

Este proper dijous 29 de febrer (18.30h accés lliure fins completar aforament) tindrà lloc l'acte de lliurament dels premis en la seua 5a edició.

En este acte intervindran ÀNGELS ROYO PEIRÓ, Oncòloga i divulgadora, la Dra. EMILIA MATALLANA Catedràtica de Bioquímica i Biologia molecular en U.V i directora de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes i en representació de l'Ajuntament la regidora d'igualtat ROSI GONZÁLEZ i l'Alcalde de Picanya Pepe Almenar.

Científiques premiades
En esta 5a edició les científiques premiades als Premis Concepción Aleixandre han estat:

ANNA TERUEL SANCHIS
Premi CATEGORIA LOCAL
Ajuda a la Investigació

Dra. MARIA PILAR SELLES NOHALES
Premi CATEGORIA LOCAL
Trajectòria consolidada.

Dra. AZUCENA GARCIA PALACIOS
Premi CATEGORIA COMUNITAT VALENCIANA.

cartell_lliurament_premis_concepcion_alexandre_2024