cartell_groovy_jazz_2024
09 de de setembre de 2024
Jazz, funk, soul i hip hop multicultural a la 3a edició del Groovy Fest
Joan Soler Quartet, Sedajazz Kids Band, Ay Trick i Thaïs Morell Trio

El Groovy Fest és una convocatòria anual vibrant que celebra la diversitat musical en totes les seues formes. Amb escenari a la Plaça del País Valencià i accés obert, este festival s’ha convertit en un punt d’encontre per als amants de la música de tots els gèneres. Des de la seua creació, el festival destaca pel seu esperit inclusiu, tot i obrint les seues portes a una ampla gamma d’estils musicals. El programa barreja diferents sons i cultures en un mateix espai.

El Groovy Fest és més que un esdeveniment musical qualsevol, és una celebració comunitària que reflexa riquesa cultural i passió per la música, i que atrau tant a artistes consagrats com a nous talents, creant una experiència diversa i dinàmica que cada any aconsegueix seduir a un públic divers, des de famílies a joves entusiastes.

La direcció artística és a càrrec del reconegut saxofonista de Picanya Víctor Jiménez. Sota la seua direcció el festival no sols destaca per la qualitat de les actuacions, sinó també pel seu ambient acollidor i el seu tarannà integrador.

GROOVY FEST
3a edició
ESCENARI: Pl. País Valencià

PROGRAMA:

Divendres 20 Setembre – 20.00h.
JOAN SOLER QUARTET Jazz de Cine

Dissabte 21 Setembre
19.00h.  SEDAJAZZ KIDS
20.30h. AY TRICK

Diumenge 22 de Setembre – 19.00h.
THAIS MORELL TRIO

cartell_groovy_jazz_2024

JOAN SOLER QUARTET Jazz de Cine

“Jazz de Cine” és un homenatge a alguns dels grans compositors que han escrit per al cine obres que han sobreviscut a les imatges per a les que foren creades i han pres vida pròpia més enllà de les pantalles.

La novetat d’esta proposta es troba en el plantejament jazzístic des del que s’aborden les partitures. En alguns casos (com Mancini) no ha sigut necessari un gran esforç d’adaptació ja que la música fou creada des de perspectiva jazzística, en altres, la qualitat de la partitura és de tal nivell que inclús amb una orquestració distinta continua conservant la força i bellesa de la versió original.

SEDAJAZZ KIDS BAND

Sedajazz Kids Band és una formació infantil que naix de la inquietud del Colectivo de Músicos de Sedajazz per despertar l’amor a la música i potenciar el talent des de la base educativa. Com l'objectiu és gaudir aprenent, les xiquetes i xiquets de la Sedajazz Kids Band s’han convertit en un exemple a seguir.

El repertori de la Sedajazz Kids Band es basa en la seua combinació de standards i d’arranjaments de grans èxits de la història del pop i el rock, traduïts al llenguatge jazzístic i oberts a la improvisació.

AY TRICK

Ay Trick és una banda internacional de Soul, Funk i Hip Hop amb seu a València, formada en 2021. Els seus components provenen d’Estats Units, França, Hongria i Espanya, i tres d’ells són graduats per la Berklee College of Music. Han llançat l’EP "The Soultiverse", influenciat per artistes com James Brown i Prince. Han actuat en festivals importants i col·laborat amb marques com Yamaha i Red Bull. En 2024 continuaran la seua gira i llançaran nova música. Els seus concerts són coneguts per ser vibrants i únics.

THAÏS MORELL

Thaïs Morell és una destacada cantant, guitarrista, compositora i educadora musical de Brasil. Coneguda pel seu estil cosmopolita que fusiona sons brasilers amb jazz i músiques del món. Ha llançat dos àlbums amb Sedajazz Records i en 2023 presentà el seu tercer àlbum, “Quatro Cantos” que barreja música brasilera acústica i electrònica. Thaïs té una formació musical diversa, amb estudis en Brasil, Espanya, Finlàndia i Ghana. Ha rebut el “Premio Gräo de Música” en 2022 i ha realitzat presentacions i tallers en més de 50 ciutats de 14 països, incloent destacats festivals internacionals.