icona_noticia_lligpicanya2012
04 de de juny de 2012
Jose Luís Sampedro recull el premi Llig Picanya 2012
Centenars de persones aplaudeixen al mestre al Centre Cultural
Amb la modèstia i la senzillesa d'aquelles persones que són realment importants, José Luis Sampedro va recollir de mans de Josep Almenar, Alcalde de Picanya, el premi Llig Picanya 2012.
Un premi, promogut des de la Biblioteca on és l'autor més llegit, amb el que el nostre poble ha volgut reconèixer tant la seua figura com a escriptor com el seu compromís amb la societat i els valors que sempre ha defés i que, en moments com els actuals, semblen imprescindibles.
Parlar de José Luís Sampedro és tan innecesari com imprescindible és escoltar-ho. Així ho van entendre les vora 400 persones que van plenar a vessar el Centre Cultural aquest passat dilluns 4 de juny. Allà, Sampedro va demostrar la seua gran humanitat i va reconèixer que s'havia emocionat al sentir el calor d'un auditori tan proper i que s'havia sorprés molt favorablement en descobrir un programa com el del Maig Literari de Picanya, una aposta per la cultura i el coneixement que José Luís Sampedro va definir com a més que necessària i malauradament excepcional.
Després d'una primera, emocionant i esgrescadora intervenció de José Luís Sampedro, Josep Almenar va prendre la paraula per agraïr la presència de l'autor i la seua visita al nostre poble per a, a continuació obrir un torn de paraula en el que tant Sampedro com la seua dona Olga Lucas van atendre les preguntes i els molts elogis d'un públic que va anar des de qüestions relacionades amb els moviments vinculats amb el 15M, o preguntes sobre els seus llibres, a simples declaracions d'amor incondicional per la seua obra i el seu exemple.
Sampedro va agraïr totes i cadascuna de les mostres d'estima i va encoratjar als presents a mantindre's desperts, atents, informats i crítics, a ser, en definitiva, persones actives i decidides a lluitar per un món millor.
Persones com ell, com José Luís Sampedro, des del passat dilluns, Premi Llig Picanya 2012.

A la part de baix d'aquesta plana trobareu un enllaç a totes les imatges d'aquest acte.