cancer_mama
20 de de febrer de 2013
Xerrada sobre prevenció del càncer de mama
Un diagnòstic precoç millora les perspectives de curació
Demà dijous dia 21 (17.30h) el Centre Cultural (Pl. País Valencià) acull una important xerrada sobre la prevenció del càncer de mama. Aquesta xerrada estarà a càrrec d'Isabel Villena Blázquez tècnica superior en  Salut Pública i Promoció de la Salut, del Centre de Salut Pública de Torrent i Margarita Liz en representació de l'Associació "Vivir como antes". Aquesta entitat, constituida al 1996, té com a objectiu ajudar a totes les dones diagnosticades d'un tumor maligne de mama abans, durant i després del tractament.

El càncer de mama és el més freqüent en les dones i la segona causa de mort en dones de 35 a 54 anys. Una de cada vuit patirà aquest tipus de tumor al llarg de la seua vida. Cada any a Espanya moren per aquesta causa unes 6.000 dones i es diagnostiquen al voltant de 16.000 nous casos.
Familiaritzar-se amb la malaltia i aprendre a prevenir-la pot salvar vides. I en açò té un important paper l'autoexploració, així com acudir periòdicament a les visites periòdiques per a sotmetre's a mamografies que puguen detectar la malaltia quan encara siga possible combatre-la amb garanties d'èxit.

De tot això, i molt més, es parlarà en aquesta important xerrada organitzada per l’ajuntament de Picanya, juntament amb el Centre de Salut Pública de Torrent i l’associació “Vivir como antes".
L’objectiu no és un altre que augmentar la consciència en la prevenció del càncer de mama i,  a més  dels aspectes físics, abordar també  aspectes psicològics i emocionals. Tots ells  importants i complementaris.

Un xicotet col·loqui obert a les preguntes i intervencions del públic posarà el punt i final a l'acte.