Treball de l'Escola Gavina
22 de d’abril de 2013
Les escoles de Picanya se sumen a la Campanya Mundial per l'Educació
Els mupis lluiran els cartells confeccionats pels escolars
L'organització CME (Campanya Mundial per l'Educació) és una coalició internacional formada per ONG, sindicats de l'entorn educatiu, centres escolars i moviments socials de molt divers signe que coincideixen en reclamar el compliment íntegre dels compromisos de la "Cimera de Dakar" (Senegal) de l'any 2000, on la comunitat internacional es va comprometre a garantir l'accés a una educació de qualitat per tots i totes abans de l'any 2015.
Cada any la CME organitza la Setmana d'Acció Mundial per l'Educació (22-28 abril 2013). Enguany 2013, sota el lema "Sense profes no hi ha escola! Per un professorat format i motivat" es reivindica la importància de comptar amb el suficient nombre de docents en el món amb adequada formació, motivació, remuneració i reconeixement. La UNESCO calcula que es necessiten 1.7 milions addicionals de docents per a aconseguir que l'Educació Primària Universal siga una realitat en l'any 2015. En total, uns 114 països tenen dèficit de mestres i mestres de primària, i només a Àfrica es necessita un milió. També al nostre país hem de ser conscients de l'actual situació de l'escola pública que està patint continus retalls i reducció de recursos i professorat.

També des de Picanya
Els centres educatius picanyers també han volgut sumar-se a aquesta Setmana d'Acció Mundial per l'Educació i per aquest motiu l'alumnat de les escoles Ausiàs March, Baladre, Gavina i l'escoleta infantil municipal La Mandarina han confeccionat uns cartells en els que se sumen, amb tota la seua creativitat, als objectius de la CME.
Els cartells podeu trobar-los als mupis dels nostres carrers.
Feu una ullada! i treballem totes i tots, per una millor educació per a totes i tots com a la millor via per al desenvolupament i la justícia social.

+info:
www.cme-espana.org