07 de de juny de 2013
Formació i millora de l'entorn urbà al mateix temps
Unes pràctiques formatives permeten renovar la pintura d'edificis públics

A hores d'ara ja podem gaudir dels treballs de pintura que el conveni de pràctiques formatives entre l'Ajuntament de Picanya i el Centre d'Estudis CODEX ha permés realitzar a diferents indrets del nostre poble.
Així, ha estat molt significatiu el canvi de color del Mercat Municipal que ara a passat a ser blanc amb la borsa que serveix com a logo del mercat pintada a les portes. En aquest mateix edifici també s'han pintat les columnes metàl·liques.
També ha estat ben important el treball a la plaça Major, on les façanes a l'aire han estat repintades amb nous colors inspirats en les tonalitats tradicionals de les cases de poble i sobre les que s'han destacat finestres i balcons amb colors més clars a la manera que podem veure a altres carrers del nucli històric.
Finalment, i és on els estudiants han tingut que afinar més els pinzells, s'ha procedit a la restauració del mural de la Pl. de la Constitució junt a la porta de l'esgléssia. Un dels primers murals que es van pintar al nostre poble i que presentava el deteriroament propi del pas del temps. Ara, lluix de nou, la seua millor cara.