Logo_green_commerce
08 de de juliol de 2013
Els nostres comerços més sostenibles
L'Ajuntament promou la implantació del projecte europeu "Green Commerce"
L’Ajuntament de Picanya ha signat un conveni de col·laboració amb la Conselleria d’economia, Indústria i Comerç, per a posar en marxa el projecte Europeu Green Commerce dirigit al xicotet comerç local i en el qual ja han participen nombrosos ajuntaments de tota Europa.

Que es?
Green Commerce” es una marca que reconeix el treball voluntari dels establiments comercials minoristes en la implantació de bones pràctiques ambientals, que fomenten el desenvolupament sostenible.

Qué ofereix?
Pretén analitzar el impacte ambiental del comerç local i proposa als comerciants millores ambientals i econòmiques mitjançant tècniques senzilles.

Avantatges
- Reduir el consum dels recursos energètics
- Reduir el consum d’aigua
- Optimitzar i racionar el consum de substancies tòxiques
- Minimitzar l’efecte ambiental de les emissions atmosfèriques, soroll i abocaments d’aigua
- Disminuir les despeses en transport, embalatge i emmagatzemament
- Millorar la competitivitat i la imatge del establiment comercial

El projecte consisteix a realitzar una autoavaluació amb l’ajuda de tècnics especialitzats per tal d’analitzar la situació actual del comerç i buscar possibles millores, ajudant a reduir despeses i contribuir a la reducció de l’impacte ambiental.

L’objectiu de l’Ajuntament és que participe en el projecte el major nombre possible de comerços ja que, a més de ser totalment gratuït, poden obtindre resultats molt satisfactoris.

La sol·licitud per a participar (sols comerços locals) es pot descarregar-la a peu d'aquesta plana (format PDF).

Festa del Xicotet Comerç de Picanya
28 de de desembre de 2017