02vicentmarti
25 de setembre de 2013
Ens ha deixat Vicent Martí "Galán", excepcional esportista, ciclista i picanyer
"Galán" fou fundador de la Penya Ciclista Tarazona
Hui ens hem trobat amb la trist notícia de la mort de Vicent Martí "Galán". Ja el vam tirar a faltar a la darrera edició del Gran Premi de la Sang de Ciclisme de les passades Festes Majors i totes i tots sabíem que si el "tio Vicent" no estava a peu de cursa, envoltat de bicis, allà on estava la seua vida, és que significava que la seua salut no s'ho havia permés. Cap altra raó podria haver separat a Vicent Martí de la seua cursa ciclista.

Hui acomiadem a un excepcional esportista, ciclista i picanyer perquè la seua biografia (que podeu descobrir en el llibre d'Alfred Ramos "Ciclisme en la Sang. Una història del ciclisme a Picanya") és tot un exemple de determinació, lluita i dedicació. Primer com a ciclista (molt brillant) en actiu, després al front de la Penya Ciclista Tarazona (la més antiga de les entitats esportives picanyeres encara en actiu) en temps especialment difícils i, als darrers anys, al capdavant de l'organització de la Cursa de la Sang. Sempre enèrgic, sempre amb ganes de tirar endavant al capdavant del pilotó i donar-ho tot a cada curva de la vida.

El sepeli té lloc esta vesprada de dimecres 25 de setembre a les 16.30h a la parròquia de Picanya.

Afortunadament, el nostre poble no es va esperar a retre homenatge al "tio Vicent" una volta traspassada la línia de meta. Així. a més de la publicació del llibre esmentat adés, i el 2 d'abril de 2011, per decisió unànim del plenari municipal, es va batejar el pavelló esportiu municipal amb el nom de Vicent Martí "Galán". Allà ens vam aplegar amics, família, coneguts.... i vam aplaudir de valent al tio Vicent que, poc amics dels homenatges cap a la seua persona, sí va emocionar-se en veure l'estima de tots aquells que allí vam estar.

Ací, com a darrer homenatge a Vicent Martí "Galán", i amb una forta abraçada per a la seua família, vos deixem el vídeo d'aquell acte.

vicent_marti_picanya_tv