canal_9_treballador
07 de de novembre de 2013
Diferents ajuntaments de l'Horta condemnen oficialment el tancament de Canal Nou
Picanya fou el primer en rebutjar el tancament al Plenari de dimarts passat
Davant la decisió de la Generalitat Valenciana de tancar el servei públic de Ràdio Televisió Valenciana (RTVV), els alcaldes i alcaldesses dels Ajuntaments d’Alaquàs, Albal, Mislata, Picanya, Picassent i Quart de Poblet, han fet públic un comunicat oficial on condemnen la situació generada a l’ens públic de RTVV arran de la nefasta i irresponsable gestió del Consell Valencià.
També d
efensen i se solidaritzen amb els 1700 professionals de la comunicació que han perdut el seu lloc de treball en aquest procés injust que deixa la Comunitat Valenciana com l’única autonomia amb llengua cooficial sense una cadena de ràdio i televisió pública.
En aquest comunicat també exigeixen
al Consell que rectifique en la seua decisió i es pose a treballar en una solució consensuada que faça viable una televisió pública i de qualitat al servei de tots els valencians i valencianes com a mitjà de comunicació de proximitat i d’informació local i es reivindica la depuració de responsabilitats polítiques i que no siguen els treballadors i treballadores els qui hagen de patir les conseqüències d'un deute de 1.300 milions.
Finalment s'insta al Consell a exercir la seua funció com a govern de tots els valencians i valencianes, i defensar els interessos generals de la Comunitat Valenciana i no els interessos partidistes amb un model de gestió polític que ha fracassat de manera evident i que ha deixat perdre no sols la seua televisió valenciana sinó també la seua indústria tradicional, els seus bancs i les seues caixes d’estalvi.

Podeu trobar a peu d'aquesta notícia el comunicat oficial.

Picanya, primer Ajuntament en condemnar el tancament
Al Plenari del passat dimarts 5 de maig, poques hores després del comunicat del Govern Valencià en el que anunciava el tancament de Canal Nou, l'Ajuntament de Picanya va aprovar, per via d'urgència una declaració de condemna presentada de forma conjunta pel PSPV-PSOE i la Coalició Compromís a iniciativa d'aquesta última formació, en el sentit de denunciar la pérdua que pateix el poble valencià amb el tancament de l'únic mitjà que feia ús de la nostra llengua i lamentava que la incompetent gestió realitzada l'anaven a pagar tant treballadors i treballadores com el poble valencià en general. La declaració fou aprovada amb els vots a favor del PSPV-PSOE i la Coalició Compromís i amb l'abstenció del Partit Popular.