03 de de desembre de 2013
Picanya i Panazol unides (també) per les fruites i les hortalisses
L'agermanament també promou oportunitats comercials
Com és ben conegut, des de l'any 1992 el nostre poble i la població francesa de Panazol mantenen un programa d'agermanament que, en aquests més de 20 anys, ha generat tot tipus d'activitats. A les més conegudes com les relacionades amb els intercanvis escolars, esportius, culturals... hem de sumar, també, les activitats econòmiques promogudes a partir d'aquest agermanament entre els dos pobles. Esta setmana passada acabem de viure un nou episodi d'aquest interesant vessant del programa que redunda en benefici del sector de l'agricultura tradicional i familiar del nostre poble.

Interés francés pels productes del camp picanyer
Al passat mes de juny, els Comités d’Agermanament de Picanya i Panazol, van posar en contacte a representants del Groupe ESTIVIN  amb llauradors de Picanya i amb representants de magatzems de taronja amb una llarga trajectòria familiar, amb la intenció d’establir lligams comercials internacionals.
Groupe Estivin és  una molt important
empresa de distribució alimentaria amb seu a la Regió del Limousin, la regió on es localitza el poble germà de Panazol. Aquest primer contacte va servir per a que ambues parts es conegueren i valoraren la possibilitat de col·laborar.

Primera visita
Este 29 de novembre, una representació de la direcció del Groupe ESTIVIN, que comprén a l’empresa SAS GAUTIER de Brive  (SAS GAUTIER és una empresa que sumministra els productes d’alimentació frescos als restaurants escolars de Panazol i de molts altres municipis, així com a altres colectivitats i restaurants del Limousin caracteritzada per la varietat i la qualitat dels productes que distribueixen), visità Picanya i es va reunir amb alguns dels productors hortícoles i citrícoles del nostre municipi i amb els tècnics de l'Agència de l’Agricultor i de Desenvolupament Local de l'Ajuntament de  Picanya.

Després d’una visita a les explotacions agrícoles i magatzems, que va causar molt bona impresió als empresaris francesos, la bona notícia és que ja estan sobre la taula algunes propostes de contracte (raïm, taronges, endivies…) per a la propera campanya 2014 i que aquest pot ser un molt bon primer pas per a afavorir les explotacions agrícoles familiars i tradicionals del nostre poble.

Una realitat
Per altra part, la propera setmana, eixirà cap al Mercat de Nadal de Panazol, com cada any, el tradicional enviament de productes que els francesos encomanen a diferents empreses i comerços de les nostres terres i que guguen fins al poble francés aliments com ara: taronges i clementines, pernil i llonganisses, anxoves, torró, mistela de Turís o oli d’oliva de la Serra d’Espadà. Una realitat comercial que ja genera beneficis evidents.

Esta es una iniciativa més que demostra que l’Agermanament entre Picanya i Panazol és sòlid i, entre molts altres beneficis, fomenta la cooperació econòmica entre les dues poblacions.