03 de juny de 2014
Vint anys de solidaritat picanyera!
El Rastro Solidari celebrà el diumenge la seua 20a edició
El 14 de maig de 1995 tingué lloc la primera edició del Rastro Solidari i este passat diumenge 1 de juny la Plaça Major va acollir la 20a edició. Dues dècades de solidaritat picanyera en les que aquest xicotet mercat ha esdevingut una autèntica manifestació de l'aposta decidida del nostre poble per un món millor.

Este diumenge passat no fou diferent i, des de primera hora, la Plaça Major es va plenar a vessar de paradetes on trobar de quasi tot:  manualitats, menjars, antiguetats, llibres, quadres, roba, abaloris, objectes curiosos... i tot i la realitat econòmica actual hem de dir que el nostre poble va tornar a col·laborar de valent i euro a euro la recaptació va acabar per assolir una xifra molt pareguda a la d'anys anteriors tot i que encara no sabem la quantitat exacta.

Com en anys anteriors el Consell per la Solidaritat, organitzador del Rastro, amb el suport i col·laboració de l'Ajuntament de Picanya, és l'organisme encarregat de l'assignació a diferents programes d'ONGs de la recaptació aconseguida en esta edició.

20a Edició, hora de reconèixer l'esforç
Vints anys no és una xifra a la que s'arribe sense esforç i decisió i, per suposat, no és una xifra que es puga deixar passar sense més. Així, este diumenge 1 de juny al voltant de les 13.30h es va realitzar la celebració d'un xicotet acte de reconeixement a les associacions i entitats que han col·laborat en aquests primers 20 anys de Rastro Solidari i que, amb el seu esforç i treball han fet possible estes vint edicions. L'acte es va obrir amb un xicotet homenatge a Emilia Jiménez, treballadora social de l'Ajuntament i coordinadora del Rastro en estos 20 anys, tot un exemple de dedicació i ganes molt més enllà del que exigeix el seu lloc de treball. Després fou Maximiliano Roldán el que va pujar a l'escenari per a rebre el record d'estos vint anys, Maximiliano, va pujar en representació del col·lectiu "Rarros" promotors inicials de la creació del Rastro Solidari. Després, un per un, els i les representants d'entitats, col·lectius i persones que han col·laborat en estos vint anys de Rastro Solidari. El reconeixement es va tancar amb una foto col·lectiva que podeu trobar a la fotogaleria enllaçada a peu d'esta notícia.

També cultura
El Rastro també té un vessant cultural i habitualment s'aprofita per a presentar actuacions de ball, música i tradicions arribades des de diferents indrets del món i així per la Plaça Major han passat músiques i balls de tot el món (Àfrica, Sud Amèrica, Europa...) i també música, cultura i tradicions de les nostres terres. Enguany no fou una excepció i esta 20a edició va comptar amb de l'actuació de la PETITA ORQUESTRA PEIOTAIRE (la POP)  que ens va oferir un original espectacle familiar basat en el cançoner galàctic–valencià.

Podeu trobar la fotogaleria del 20é Rastro Solidari ací:

fotogaleria_rastro_solidari_20e

.