educacio_vial_08
12 de de juny de 2014
Nou curs d'educació vial per als nostres escolars
La Policia Local ofereix formació teòrica i pràctica sobre circulació als carrers
Un any més la Policia Local, amb la col·laboració de les escoles públiques del nostre municipi ha portat endavant un programa d'educació  vial en l'escola, tot i afavorint el desenvolupament de coneixements, habilitats i hàbits de comportament que milloren el comportament dels nostres escolars com a vianants, viatgers o ciclistes.
Les activitats estan elaborades perquè, de forma progressiva, l'alumne/a adquirisca els coneixements adequats a la seua edat, segons avance en els diferents cursos de primària.
Els alumnes reben en cada curs escolar una jornada d'educació vial d'uns noranta minuts de durada, amb una part teòrica i una altra pràctica amb fitxes elaborades per l'Ajuntament, fullets editats per la DGT i vídeos formatius
L'alumnat de cinquè curs realitza també classes pràctiques d'ús de la bicicleta en el pati del col·legi tot i simulant situacions reals de tràfic, interpretació de senyals, atenció a creuaments, preferències de pas... Aquestes situacions es plantegen en una simulació d'un circuit urbà i en un circuit d'habilitats.
Amb els alumnes i alumnes de sisè curs la Policia Local realitza una excursió amb bicicleta per la població de Picanya, tot i participant del tràfic real de la població i descobrint els llocs segurs per als desplaçaments amb bicicleta on es posen en pràctica allò après en els cursos anteriors. Les eixides van ser el 8 de maig per a l'alumnat del col·legi Ausiàs March i el 10 de juny per als del col·legi Baladre.

Les jornades d'educació vial desenvolupades en els col·legis públics de Picanya durant el present curs escolar han sigut les següents:

CEIP Baladre

16 gener -1r A
30 gener -1r C
6 de febrer - 1r D
20 de febrer - 2n A
6 de març - 2n C
20 de març - 3r A
10 d'abril - 3r C
8 de maig - 3r D
19 de maig - 4t A
29 de maig - 4t C
9 de juny - 5é. Activitat en el pati.
10 de juny - 6é. Excursió per la població.

CP Ausiàs March

5 de maig
3r A
3r B
5r Activitat en el pati.
6 de maig
2n A
2n B –
4t A
7 de maig
1r A
1r B
4t B
8 de maig 6é Excursió per la població.

Educació Vial 2014
educacio_vial_05