desfibrilador
22 de de setembre de 2014
L'Ajuntament instal·la desfibril·ladors per a casos d'emergència
També s'ha organtizat un curs formatiu per al personal municipal

Totes i tots coneguem casos de persones, aparentment sanes, que han patit una mort sobtada per una aturada cardíaca. Afecta persones de totes les edats i sexes i és imprevisible. L’única manera de salvar qui la pateix  és amb una intervenció ràpida amb un aparell desfibril·lador.
El desfibril·lador és un aparell que emet un impuls de corrent continuat al cor per tal de possibilitar que torne a bategar a un ritme normal i puga bombar la sang.
En este sentit l'Ajuntament de Picanya ha decidit la compra i manteniment de tres aparelles desfibril·ladors que estaran ubicats, en principi, al   Poliesportiu Municipal, al Pavelló Municipal i un altre per a ús de la Policia Local. Estos desfibril·ladors són mòbils pel que podran desplaçar-se a aquells indrets i moments en els que puga preveure's situacions d'acumulació de públic.

Funcionament
Estos desfibril·ladors són de funcionament molt senzill i pràcticament automàtic, l'aparell guia a l'usuari, analitza l'estat cardíac del malalt i actua en conseqüència amb un índex d'eficàcia molt elevat. Tot i així
, l'Ajuntament ha organitzat un curs de capacitació per a usar l’aparell de manera idònia, els propers dies 25, 26 i 29 de setembre i al que acudiran els membres de la Policia Local així com el personal de diferents instal·lacions municipals.

desfibrilador
esquema d'ús del desfibrilador