15 de de novembre de 2014
Celebrada la Solemne Exaltació de les Falleres Majors de Picanya 2015
Maria March i Lorena Navarro reberen la visita d'Estefania López Fallera Major de València
Este dissabte 15 de novembre el Centre Cultural de Picanya va acollir la solemne cerimònia d'exaltació de les Falleres Majors de Picanya 2015 Maria March i Lorena Navarro.
L'acte va començar amb l'actuació del grup de ballet de Picanya que va interpretar una magnífica peça inspirada per la coneguda pel·lícula "Avatar".
A continuació aparegué en escena una de les primeres sorpreses de la vesprada, la presentadora de l'acte, Sandra Polop. Sandra Polop és coneguda pel seu vessant com a cantant, al nostre poble ha actuat durent les Festes Majors, però també és una persona molt vinculada al món faller donada la seua condició de membre de la Cort d'Honor de la Fallera Major de València 2011.
Sandra va parlar de l'emoció d'este important acte i de l'orgull faller per a, després, passar a presentar, una per una a les membres de la Cort d'Honor que acompanyaran a Maria i Lorena en este 2015 i que són Nerea Trejo, Maria Zayos, Ana Pizarro, Yolanda Notario, Patricia Vergara i Olga Tronch. Jorge Padilla, President de la nostra Junta Local Fallera va imposar les bandes a totes les membres d'honor i Josep Almenar i Navarro, va fer el mateix amb Lorena Navarro i Maria March com a Falleres Majors de Picanya 2015.
A continuació prengué la paraula el mantenidor de l'acte, enguany este honor fou per a Alejandro García, persona molt vinculada i coneixedora del món faller que actualment presenta el programa Cadafal Faller a la COPE. Alejandro va fer una emocionant exposició en la que va de glosar les figures de les nostres Falleres Majors i va desvetllar "secrets" i detalls d'estes dues grans falleres.
Josep Almenar, Alcalde de Picanya va parlar a continuació en un discurs en el que va agraïr el gran esforç i treball de tot el món faller picanyer, de les tres comissions, de la Junta Local i, com no, de les Falleres Majors, tants les que arribaven, Maria i Lorena, com les que tenien, este dissabte, el seu darrer acte com a màximes representants de les Fallles de Picanya, Marta Tàrraga i Lucia Mora, Falleres Majors de Picanya 2014.
En eixe moment va arribar una altra gran sorpresa de la vesprada, amb la visita de la Fallera Major de València 2015, Estefanía López Montesinos que, tot i la seua atepeïda agenda, no val voler perdre's este importantíssim acte del calendari faller picanyer.
La visita i homenatge de les diferents associacions del nostre poble (Unió Musical de Picanya, Grup de ballet, Penya El Coet, Centre de Majors, Mestresses de Casa Tyrius...) i de les diferents comissions de pobles propers (Paiporta, Aldaia...) o llunyans (Oliva) i, com no, de les comissions falleres picanyeres i la seua Junta Local, van posar el punt i final a esta magnífica cerimònia d'exaltació de les Falleres Majors de Picanya, Maria March i Lorena Navarro.

Podeu veure les millors fotografies de l'acte ací:

fotogaleria_exaltacio_2015

Cremà Falla Vistabella