cartell_25_nov_2014
21 de de novembre de 2014
Programa d'activitats contra la violència cap a les dones
25 de novembre dia internacional contra la violència de gènere

Al voltant del 25 de novembre, dia internacional contra la violència cap a les dones, des de l'Ajuntament de Picanya amb la col·laboració de diferents entitats del món educatiu, associatiu, etc... s'organitzen tot un seguit d'activitats per tal de mostrar la nostra condemna i rebuig a totes les violències contra les dones.

Cada vegada més joves
Sabem que la violència contra les dones és exercida per homes maltractadors de tota edat i condició i  la pateixen dones de qualsevol estatus social, cultural i de diferents edats. Però les darreres informacions que tenim ens alerten que la violència entre adolescents ha incrementat de forma preocupant i que és tan seria i perillosa como la violència entre les persones adultes.

Les noves tecnologies
A tot això, cal afegir que el  masclisme ha trobat en les noves tecnologies altres formes de seguir exercint la violència contra les dones, especialment, contra les més joves. Amb internet, i el seu accés cada vegada més fàcil i generalitzat, la violència de gènere s'ha reinventat i han sorgit noves eines a  disposició dels agressors, sobretot, per mitjà de les xarxes socials.
Són noves formes d'assetjament, difamació, control, extorsió i amenaces que abans no existien i que sempre acaben derivant en l'agressió física.

Cal dir no de la forma més enèrgica
Esta cultura de la violència masclista cal combatre-la des de molt àmbits, és fonamental combatre-la des de l’acció educativa, a casa i als centres escolars. Però no es prou, és imprescindible la implicació de tota la societat.
No podem romandre impassibles davant d’aquesta barbàrie i per això vos convidem a pronunciar-vos públicament en contra i a participar de tots els actes que ací vos proposem.

PROGRAMA D'ACTIVITATS 2014

Acte de condemna a la violència de gènere

A la Plaça de l’Ajuntament tindrà lloc un manifest en rebuig de la violència masclista. Homenatge a les dones que han perdut la vida al llarg del 2014.
Data: 25 de Novembre - 10.30h
Lloc: Plaça Espanya

Taller “Detecció i sensibilització de la violència de gènere”
Ángeles Escribano, docent en matèria de violència de gènere, realitzarà un taller per a sensibilitzar a la població sobre la dura realitat de la violència de gènere. Activitat proposada per  Dones progressistes de Picanya.
Data: 27 de Novembre - 19.30h
Lloc: Sala multiusos CEIP Baladre

Taller sobre el còmic “Pillada por ti”
Cristina Durant, autora del còmic “Pillada por ti” realitzarà un taller sobre la violència de gènere i l’art de la historieta adreçat a l’alumnat de l'IES Enric Valor.
Data: 28 de Novembre – 10.00h
Lloc: IES Enric Valor

Curtmetratges per la igualtat
L’alumnat de l’EPA rebrà unes jornades de formació sobre la discriminació de gènere mitjançant la projecció de curtmetratges per la igualtat.

Contes per la coeducació
A les escoles d’infantil i primària és treballaran i presentaran llibres de contes per a prendre consciència sobre la coeducació i la igualtat.

Taller sobre prevenció de la violència de gènere
Per continuar amb la lluita contra la violència de gènere masclista, al febrer de 2015,  la psicòloga Coto Talens impartirà un taller de 6 hores sobre prevenció de la violència de gènere, en el que es dotarà a les persones participants d’eines per actuar davant d’aquesta xacra. És important que la societat creixca en relacions de respecte e igualtat.

cartell_25_nov_2014

Art al carrer.