bnrdiesdones15
11 de de febrer de 2015
Programa de les activitats de "Els dies de les dones 2015"
Al voltant del 8 de març, dia internacional per la igualtat de les dones

La commemoració del 8 de març ens brinda l’oportunitat de reivindicar el valor de la igualtat. La igualtat és important en  tots els àmbits de la vida: educació en igualtat, en el treball, en la política, en les tasques col•lectives,  en els drets de ciutadania. Igualtat en la diversitat, en el repartiment de tasques entre Homes i Dones,  sense oblidar la vida familiar.
La igualtat és el senyal d’identitat d’una societat que evoluciona, que avança en un sentit de justícia i benestar.
La igualtat va de la mà de  la llibertat i  de la pau. Els conflictes i la violència són conseqüència  de la desigualtat.
Per tot i això continuarem des de l'Ajuntament de Picanya es continua treballant a favor de la igualtat. Sense igualtat no es pot construir una societat lliure i progressista.

Ací teniu la programació d'activitats al voltant del 8 de març de 2015

bnrdiesdones15

DIVENDRES 27 de FEBRER

24é. RECREO-CROSS DE LA DONA
Eixida des de la Pl. País Valencià a les 17.00h i recorregut fins al Poliesportiu de Picanya
Recollida de dorsals: del 23 al 25 de febrer a l’Ajuntament.
Amb el suport de l’Associació de Mestresses de Casa Tyrius.

1r. CORRE-CROSS DE LA DONA
Eixida des de la Pl. Pl. País Valencià a les 17.30h
Amb l'objectiu de promoure l'activitat atlètica des de l'Ajuntament de Picanya amb el suport del club Atletsime Camesllargues i l'Associació de Mestresses de Casa Tyrius de Picanya organitzen enguany el 1r Corre-Cross de la Dona. Una prova d'atletisme amb un recorregut de 3 Km. entre la Pl. del País Valencià i el Poliesportiu de Picanya. La inscripció és lliure i es tramitarà en la pròpia línia d'eixida a la plaça.
Hi haurà trofeus per a les primeres i samarreta conmemorativa per a totes les participants.

3r. ART AL CARRER
Inauguració a les 20.00 hores – Sala d’exposicions
Presentació  pels  autors i autores de les obres artístiques inspirades en la dona que participen en la 3era. convocatòria  Art al Carrer. Les obres estaran exposades als carrers de Picanya (C/ Major, tram C/ Torrent, tram C/ S. Francesc) des del dissabte 28 de febrer al  diumenge 15 de març.
Organitzat per Dones Progressistes de Picanya.

DILLUNS 2 de MARÇ

PARAULES PER A LA IGUALTAT
19.00 hores – Centre Cultural
Parlarem del Programa ELS DIES DE LES DONES.
Escoltarem la lectura dels pensaments que sobre la igualtat ha escrit l’alumnat dels centres educatius de la població.
En acabar farem un recorregut per l’itinerari del 3r. Art al carrer.

DIMARTS 3 de MARÇ

Taller sobre “Models de relació”
a càrrec de Coto Talens, psicòloga.
Horari lectiu Centre Formació Persones Adultes.

JOCS DE TAULA
Al finalitzar lliurament de  trofeus.
Organitzat per l’associació Mestresses de Casa Tyrius.
16.30 hores – Centre de Persones Majors.

EXPOSICIÓ "CAMÍ CAP A LA IGUALTAT"
COORDINADORA DE DONES PER LA IGUALTAT
DEL 3 AL 23 DE MARÇ 2015 A L'IES ENRIC VALOR
Inauguració: dimarts 3 de març (matí)
Mitjançant aquesta exposició es dóna a conèixer  la Història del Moviment Feminista i  les seues protagonistes.

DIMECRES 4 DE MARÇ

lluitant_contra_oblit

Presentació del llibre
LLUITANT CONTRA L’OBLIT

18.00 hores – Centre Cultural
Amb la presència de l’autora Laura Ballester.
Un anàlisi periodístic sobre l’accident del metro de València, per conèixer tot el que va passar.
Presentant per Júlia Ruiz.

DIJOUS 5  DE MARÇ

Xerrada taller sobre prevenció de violència de gènere a càrrec de la Policia Local de Picanya
Horari lectiu – IES Enric Valor

DIVENDRES 6 DE MARÇ

Horari lectiu – IES Enric Valor

espectacle_dies_dones_2015

"DE L’UDOLAR I ALTRES MÚSIQUES"

Divendres 6/03/15 - 22.30hores
Centre Cultural entrada lliure fins completar aforament.
Intervenció sonora dels grans músics LLORENÇ BARBER, MIQUEL GIL i MONTSERRAT PALACIOS basada en UDOL, estudi d’investigació de PEPA ÚBEDA sobre HOWL, d’Allen Ginsberg, poema de culte de la Beat Generation.
Tota música és un crit; ara bé, de crits, n’hi ha de moltes intensitats, formats, silencis i caliditats.
Els d’avui volen encoixinar i fregar l’udolar de gent lobotomitzada, atropellada, apedregada, intoxicada, muda i, fins i tot, prenyada d’avinagrats Gòlgotes de fel.
Organitzat per Dones Progressistes de Picanya.

DIUMENGE  8 de MARÇ

DIA INTERNACIONAL DE LES DONES
MANIFESTACIÓ en Valencia - 19.30 hores. Plaça Glorieta.

DIMARTS 10 de MARÇ

Xerrada
“Prevenció accidents a casa”
a càrrec de Francisco a Pallardó, Cap de Bombers del Parc de Torrent. Organitza associació Mestresses de casa Tyrius.
17.30 hores. Centre Cultural

DIMECRES 11 de MARÇ

Dinar
organitzat per l’associació Mestresses de casa Tyrius.
Més informació a l’associació.

Art al carrer.
19 de de febrer de 2024