10 de de juliol de 2015
El Gran Premi de la Sang de Ciclisme estrena nou recorregut
Ahir tingué lloc la 58a edició
Ahir el ciclisme tornà a ser protagonista en les Festes. El Gran Premi de la P. Sang organitzat com sempre per la Penya Ciclista Tarazona enguany, va presentar una més que important novetat: la prova es va disputar sobre un nou recorregut.

La remodelació del carrer Colón per tal d'adequar-lo a les noves condicions de l'entorn feia impossible que acollira una prova esportiva d'este tipus. Per tant, els membres de la Penya Ciclista Tarazona i l'Ajuntament es posaren a treballar colze a colze per tal de garantir la continuitat de la prova esportiva més antiga del nostre poble i una autèntica "clàssica" del panorama ciclista valencià.

Nou recorregut
Com sempre que es produix un canvi, les dificultats també poden ser aprofitades per a la milllora i així des de la Panya Ciclista Tarazona es proposà un nou recorregut que, després d'algunes adaptacions per part de l'Ajuntament, va quedar llest per a estrenar-se ahir dijous 9 de juliol.

Millores
El nou recorregut és més llarg cosa que permet passar de les 80 voltes anteriors a les 50 del nou circuit (una millora important per als corredors), a més, s'eviten les 4 corbes (totes a esquerra i totes a 90º) del recorregut anterior amb un traçat més variat, amb rectes més llargues, carrers més amples, canvis de nivell i corbes més variades.
Un recorregut més atractiu que en esta posada en escena ja va atraure la inscripció de 80 corredors, una xifra clarament superior a la d'anys anteriors, arribats des de tota la geografia valenciana i fins tot de Múrcia amb la presència de l'equip Valverde Team l'equip apadrinat pel ciclista professional Alejandro Valverde.

La cursa
En el terreny esportiu vam poder disfrutar d'una cursa més ràpida que va finalitzar abans que en anys anteriors i és que des de la primera els ciclistes júnior i sub-23 van llençar-se a una lluita sense descans amb permanents atacs i escapades que van anant trencant i unint el pilot al llarg de tota la prova fins a que en les voltes finals es va format un grup capdavanter que va acabar per jugar-se la victòria final en un llarg sprint entre l'eixida del pont vell (punt clau en el nou recorregut) i la meta situada junt a la Casa de la Cultura a l'avinguda Ricard Capella, una meta situada molt prop de la localització de la meta "històrica" dels anys 50 i 60, aquella meta en la que van triomfar ciclistes llegendaris del nostre poble com ara Francisco Martí "El Nene", José Martí, Manuel Martí, Francisco Ruiz i com no Vicent Martí "Galán".

El pòdium
Esta 58a edició del GP de la Sang fou guanyada pel Manuel Peñalver de l'equip Castillo de Onda, en segona posició va creuar la meta Alejandro Gomis (de l'equip Giménez Ganga) i el tercer fou Carlos Garrido. Per equips, el títol fou per a el conjunt Giménez Ganga. En dones (una classificació novedosa enguany) el trofeu de guanyadora fou per a Teresa Ripoll i el segon per a Cristina Soler.
La classificació dels sprints especials fou per a Alejandro Gomis i el títol en categoria sub-23 per a David Lucas.

Teniu totes les imatges de la prova ací:

05 de de setembre de 2022

04 de de setembre de 2022