ruta_tapa_guanyadors
29 de d’abril de 2016
El públic torna a triar la “Cordon bleu” com a la millor tapa de la PicaNYAM!
Els bars Avenida i Las Palmeras també "pugen al podi" en una ruta on se serviren 28.000 tapes
Com en edicions anteriors la 7a “PicaNYAM! Ruta de la Tapa per Picanya” també ha volgut conèixer la valoració del públic i, en eixe sentit, es va tornar a organitzar el concurs per a triar la millor tapa per votació popular. En esta edició van ser 794 els butlletins dipositats en les urnes dels locals participants i amb ells 2.273 els vots emesos.

Repetint títol
Una vegada comptabilitzats tots els vots, el resultat ha sigut un nou “títol” per al bar “Pensat i Fet” que repeteix l'èxit de l'anterior, amb la seua tapa “Cordon bleu” que va aconseguir un total de 169 vots. En segona posició va quedar el “Bar Avenida”, que puja un esglaó en la classificació respecte a l'anterior edició amb la seua tapa “Serranito” (144 vots). El tercer lloc ha estat per al bar “Las Palmeras”, que amb la seua tapa “Pepperto”, aconsegueix el seu primer guardó gràcies als seus 123 vots.
Ahir dijous 28 d'abril els responsables dels tres locals guardonats van recollir de mans del nostre Alcalde Josep Almenar els distintius que els acrediten com a guanyadors d'esta 7a edició i que, de ben segur, lluiran amb orgull als seus locals.

Una ruta de rècord amb 22 locals, 44 propostes i 28.000 tapes servides en tres dies
La setena edició de la “PicaNYAM! Ruta de la tapa per Picanya” s'ha saldat amb xifres de rècord. La resposta del públic ha estat espectacular i la ruta picanyera s'ha convertit en una referència en aquest tipus d'esdeveniments amb més de 28.000 tapes servides.

Constant creixement
La PicaNYAM! va nàixer al març de 2013 organitzada per l'Ajuntament de Picanya i els hostalers locals interessats a engegar un esdeveniment festiu per a gaudi de la població i que servira per a la promoció del sector de l'hostaleria del nostre municipi. Deu van ser els establiments que van participar en aquella primera edició. En aquesta 7a edició del cap de setmana del 8, 9 i 10 d'abril van ser 22 els locals participants. Una oferta que suposava presentar un total de 44 propostes gastronòmiques pel que els establiments participants no van dubtar a ampliar la durada de la ruta tot i arrancant ja el divendres a la vesprada/nit.

Gran resposta de públic
El creixement en locals i durada també s'ha traduït en una major resposta de públic, tant públic local com a persones arribades de poblacions properes que no van voler perdre's aquesta festa gastronòmica. Durant els tres dies vam veure terrasses i locals plens i en més d'un local participant es van exhaurir les tapes. Un èxit que ens parla de l'alta valoració que els clients fan dels productes oferits pels establiments picanyers.

La qualitat com a reclam
La resposta al perquè de l'èxit de la ruta de la tapa picanyera que ofereix uns resultats molt superiors al d'esdeveniments similars fins i tot en poblacions de grandària molt major cal cercar-ho en l'aposta per la qualitat que, des de la primera edició, van promoure els hostalers picanyers. Una aposta que ha aconseguit el reconeixement del públic i una alta valoració. També, per part del públic que visita Picanya amb motiu d'aquest esdeveniment es valora molt positivament la qualitat de l'espai urbà, la ruta picanyera, quasi íntegrament es pot recórrer a peu entre places i carrers “amables”, de tràfic calmat o fins i tot, inexistent, que permeten gaudir aquesta ruta en família o en companyia d'amics i amigues de forma lúdica i relaxada.

També cultura

Finalment la barreja amb la cultura, un fet diferencial que solament ocorre en la “PicaNYAM!” també es valora molt positivament per part del públic, la possibilitat de combinar les actuacions de teatre, música... amb les terrasses dels locals suposen un atractiu major i marquen una clara diferència.

Activitat consolidada
No queda per tant més que desitjar que la “PicaNYAM! Ruta de la Tapa per Picanya” seguisca creixent en participació, resposta de públic i qualitat. Un repte sempre complicat però que, amb seguretat, sabran afrontar els nostres hostalers cosa que podrem disfrutar tots i totes.

ruta_tapa_guanyadors
Tapa Cordon Bleu del bar Pensat i Fet