premiats_9_ruta_tapa
10 de de maig de 2017
"Pensat i fet" guanya, una vegada més, el premi a la millor tapa
"Hostal Nova Picanya" i "Celler de Peamflo" també foren guardonats en la 9a PicaNYAM" Ruta de la Tapa
Com en edicions anteriors la 9a “PicaNYAM! Ruta de la Tapa per Picanya” també ha volgut conèixer la valoració del públic i, en eixe sentit, es va tornar a organitzar el concurs per a triar la millor tapa per votació popular.

Major participació
En esta novena edició van ser 921 els butlletins dipositats en les urnes dels locals participants i amb ells 2.760 els vots emesos.
Un increment notable si considerem que a l'edició d'abril de 2016 es van recollir 2.273 vots i a a la de setembre de 2016 un total de 2.308 vots.

Repetint títol
Una vegada comptabilitzats tots els vots, el resultat ha sigut un nou “títol” per al bar “Pensat i Fet” que repeteix l'èxit d'anys anteriors, amb la seua tapa “Cordon bleu” que va aconseguir un total de 197 vots. En segona posició va quedar el “Hostal Nova Picanya”,amb la seua tapa “Carrillada con salsa” (149 vots). El tercer lloc ha estat per al “Celler de Peamflo”, que es fa amb el seu primer guardó amb la seua tapa “Cracker de anchoa”, gràcies als seus 138 vots. Cal destacar, que este darrer local fou el que més vots aconseguí tot i sumant les dues tapes oferides, donat que va obtindre un global de 269 vots.

Constant creixement
La PicaNYAM! va nàixer al març de 2013 organitzada per l'Ajuntament de Picanya i els hostalers locals interessats a engegar un esdeveniment festiu per a gaudi de la població i que servira per a la promoció del sector de l'hostaleria del nostre municipi. Deu van ser els establiments que van participar en aquella primera edició. En aquesta 9a edició han estat 21 els locals participants.

Gran resposta de públic

El creixement en locals i durada també s'ha traduït en una major resposta de públic, tant públic local com a persones arribades de poblacions properes que no van voler perdre's aquesta festa gastronòmica. Durant els tres dies vam veure terrasses i locals plens i en més d'un local participant es van exhaurir les tapes. Un èxit que ens parla de l'alta valoració que els clients fan dels productes oferits pels establiments picanyers.

La qualitat com a principal reclam
La resposta al perquè de l'èxit de la ruta de la tapa picanyera que ofereix uns resultats molt superiors al d'esdeveniments similars fins i tot en poblacions de grandària molt major cal cercar-ho en l'aposta per la qualitat que, des de la primera edició, van promoure els hostalers picanyers. Una aposta que ha aconseguit el reconeixement del públic i una alta valoració. També, per part del públic que visita Picanya amb motiu d'aquest esdeveniment es valora molt positivament la qualitat de l'espai urbà, la ruta picanyera, quasi íntegrament es pot recórrer a peu entre places i carrers “amables”, de tràfic calmat o fins i tot, inexistent, que permeten gaudir aquesta ruta en família o en companyia d'amics i amigues de forma lúdica i relaxada.

També oferta cultural

Finalment la barreja amb la cultura, un fet diferencial que sols ocorre a la “PicaNYAM!” també es valora molt positivament per part del públic, la possibilitat de combinar les actuacions de teatre, música... amb les terrasses dels locals suposen un atractiu major i marquen una clara diferència.

premiats_9_ruta_tapa
Cordon Bleu de Pensat i Fet