control_plaga
26 de de juny de 2014
Amb l'arribada de l'estiu l'Ajuntament incrementa els tractaments contra insectes i rosegadors
Els treballs són permanents al llarg de tot l'any
Com en anys anteriors i amb l'arribada de l'estiu i les altes temperatures augmenten al nostre poble els problemes generats per mosquits, paneroles, rosegadors... les raons són evidents, el nostre poble se situa en un entorn d'horta i amb un barranc que, de forma habitual, manté un xicotet cabal d'aigua, si, a més, sumem els efectes de l'anomenat "canvi climàtic" amb una constant pujada de temperatures, trobem una barreja on és fàcil la propagació d'estos insectes o altres animals.

Control permanent
Davant esta situació l'Ajuntament de Picanya, per mitjà d'una empresa especialitzada amb seu al nostre poble, manté un control permanent amb intervenció constant i tasques tant de prevenció, com d'estudi, anàlisi i eliminació si cal.
Així al clavegueram municipal es realitzen revisions permanents i intervencions als mesos de juny i octubre adreçades al control de rosegadors i paneroles. A les escoles públiques es realitzen revisions als mesos d'abril, juliol i desembre i sempre que són requerides per la direcció dels centres. Per raons evidents a les escoles és impensable la realització de tractaments preventius, no seria acceptable que xiquets i xiquetes estigueren exposats a este tipus de productes de forma permanent. El control de mosquits, sempre difícil al nostre poble per les seues característiques, a diferents punts del poble i, molt especialment a la zona del barranc, es realitza permanentment però molt especialment als mesos de juny, juliol, agost, setembre, octubre i novembre.

Atenció personalitzada
Totes els requeriments i queixes que arriben a l'Ajuntament per qualsevol mitjà (en persona, via web, via aplicació per a mòbils, per teléfon...) són ateses. Aquelles que són presentades a nivell individual, per un veí/veïna reben resposta directa per part de l'empresa que presta el servei. El ciutadà/na rep una telefonada i, si és necessari un tècnic de l'empresa es desplaça fins al domicili del veí/veïna per tal d'avaluar, en directe, la situació. Ben a sovint, els problemes tenen origen a l'interior de les cases particulars (imbornals, desaigües, piscines amb manteniment deficient...) i ahí l'Ajuntament no té competència per a intervindre d'una manera inmediata. Més de 60 reclamacions han estat ateses de forma personalitzada als darrers dotze mesos.

Col·laboració ciutadana
Realment no és realista, ni probablement desitjable, pensar en un entorn completament "estèril" amb presència zero d'insectes o rosegadors. Pensem, per exemple que l'ús intensiu d'insecticides és el que està portant a la desaparició de les abelles i amb elles, les possibilitats de polinització de moltes plantes, un problema extraordinàriament greu.
És, evidentment, molt necessari, garantir el control d'insectes i rosegadors a uns nivells safisfactoris i en eixe sentit és ben important la col·laboració ciutadana. És important informar a l'Ajuntament quan es detecten focus de problemes i que, d'esta manera, l'empresa de control puga avaluar la situació i intervindre i també és important seguir determinades pautes, especialment en el cas de propietaris de camps, jardins, horts, piscines i, fins i tot plantes.
Com a exemple, ací teniu uns consells a l'hora de previndre la propagació del mosquit tigre i que també són aplicables en el cas d'altres insectes: