Programa "Edificant" als centres educatius públics
Escoles Ausiàs March i Baladre i IES Enric Valor
A l’octubre de l’any 2017 la Conselleria d’Educació va presentar el pla “Edificant”. Este nou programa aspira a construir 200 escoles i la reforma de 500 més a la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 700 milions d’euros.
La inversió als centres educatius públics de Picanya és de més d’1.192.000€ per a distribuir entre les obres a realitzar als anys 2018 i 2019.
Els consells escolars decideixen
Coneguda la convocatòria d’este nou pla, l’Ajuntament de Picanya va consultar durant el mes de novembre als Consells Escolars del nostre poble sobre quines eren les necessitats de cada centre educatiu i traslladà a la Conselleria el llistat de millores sol·licitades pels tres Consells Escolars dels centres públics del nostre poble.
Llistat de millores
El llistat de millores, finalment aprovades per la Conselleria d’Educació va recollir la gran majoria d’allò sol·licitat pels nostres centres educatius.
En concret, les obres a realitzar són les següents:
IES Enric Valor:
Reparació de cornises, construcció de 2 aules, millora instal·lació elèctrica a l’aula de Tecnologia, reixes de seguretat, millora de l’eixida de fums de la cuina, instal·lació de lames a la façana per a protecció del sol i reparació de graderies.
CEIP Baladre:
Reforma de banys, canvi de manovelles, instal·lació de tendals o cobertes aïllants, pintura d’aules i portes, i canviar portes i finestres d’alumini de l’edifici de Primària.
CEIP Ausiàs March:
Instal·lació ascensor, millora de l’accessibilitat del pati amb eliminació d’entrebancs arquitectònics, reparació de goteres en porxada, instal·lació de coberta entre els edificis d’infantil i primària, millores en la cuina, mobiliari nou per a les classes, pista esportiva coberta, canvi de la tanca del centre, ampliació del pati.
Obres en marxa
Malgrat la brevetat dels terminis, el fet de ser període de vacances i el grau de dificultat administrativa, una ràpida i eficaç actuació dels serveis municipals ha permés adjudicar les obres en el mínim temps i que moltes d’estes millores s’hagen pogut dur a terme durant les vacances d’estiu de 2018. De fet, les obres a l’escola Baladre i l’Institut ja estan finalitzades o en procés de finalització i totes estaran acabades en este 2018.
A l’escola Ausiàs March, el centre més antic i per tant, el que necessitava d’una major intervenció, bona part de les obres també estan finalitzades i al llarg de 2018 estaran executades la gran majoria.
Al 2.019 es realitzaran les intervencions finals, tant la renovació de la tanca exterior, com la construcció d’una coberta per a una de les pistes esportives.
Centres renovats
El desenvolupament del pla “Edificant” a Picanya suposa un procés d’actualització dels centres educatius públics del nostre poble que, d’esta manera, milloraran de forma molt significativa les seues instal·lacions cosa que, sens dubte, s’ha de traduir en una major qualitat de les condicions de treball tant de professorat com d’alumnat i, per tant, en uns millors resultats.

Nou accés, ascensor i nova pista coberta per a l’escola Ausiàs March
Durant 2.019 continuarà el programa de millores
Al 1.979 obria les seues portes l’Escola Ausiàs March, és, per tant, el centre educatiu més antic del nostre poble. Malgrat els treballs any rere any, el centre necessitava actualitzar-se de forma significativa i el programa “Edificant” ha vingut a donar eixe necessari impuls de modernització amb millores que van des de la cuina, les escales o la instal·lació d’un ascensor, a intervencions molt més significatives que es completaran durant l’any 2.019.

Sostre per al pati i l’accés al centre
Una de les intervencions més signicatives, i que es durà a terme en els darrers mesos de 2018, serà cobrir la part inicial del pati amb un sostre que connectarà els dos edificis de l’escola (en dies de pluja l’accés de l’alumant d’infantil al menjador era complicat) i també oferirà, a l’exterior del pati, una zona d’espera per a pares i mares molt més còmoda (a l’ombra) i més segura tot i evitant el perill de la proximitat de la calçada i el tràfic de vehicles.
Instal·lació d’ascensor
El programa Edificant també permetrà la instal·lació d’un ascensor a l’Escola Ausiàs, l’únic centre públic que encara no disposava d’este servei.
Pista esportiva coberta i nova tanca perimetral
L’escola Ausiàs no disposa de cap gimnàs (un aula fa de gimnàs en este moment) i cap zona coberta al pati més enllà de la porxada. Durant 2.019 es procedirà a la renovació de les pistes esportives i a cobrir una d’elles amb un sostre que permetrà l’activitat física (o simplement disfrutar del pati) sense haver de patir per l’oratge (pluja, xafagor, vent...). Al 2.019 també es renovarà la tanca perimetral que es manté d’origen des de 1.979.

edificant_ausias_cuina
edificant_ausias_escales