Anualment l'Ajuntament de Picanya, amb la col·laboració de diferents entitats del nostre poble, organitza la Festa Estellés.

IX FESTA ESTELLÉS
21/09/18 – 21.00h Alqueria de Moret - PICANYA
Sopar d’enfaixat i lectura de poemes

En commemoració del natalici del gran poeta Vicent Andrés Estellés, al mes de setembre celebrem la Festa Estellés, un acte popular i culte, obert a la participació, que posa en relleu la paraula poètica en la nostra llengua. Enguany tindrem l’honor de compartir la vetlada amb la família del poeta.

El divendres 21 de setembre a les 21.00h, us convoquem i encoratgem a participar en la IX FESTA ESTELLÉS:  bon ambient,  sopar i vetlada poètica al pati de l’Alqueria de Moret de Picanya (Avinguda Alqueria de Moret, 41).

La nit comença amb un sopar d’enfaixat al pati de l’Alqueria de Moret compartit amb amigues i amics, i continua amb lectures poètiques, principalment de versos de Vicent Andrés Estellés però també d’altres poetes en la nostra llengua. Enguany, hem convidat al poeta JAUME PÉREZ MONTANER.

Ens farem ressò de l'ANY MONTSERRAT ABELLÓ, en el centenari del seu naixement. I de JOSEP PALAU I FABRE, als deu anys del seu traspàs. Vos animem, per tant, a escollir algun poema seu per a la lectura de la nit.
També ens sumem a la celebració de l'AVL de l'Any dels Misteris Assumpcionistes Valencians, entre els quals hi ha el Misteri d'Elx, Patrimoni de la Humanitat.
En les lectures pot participar qualsevol persona que desitge recitar poemes d'altres poetes publicats en la nostra llengua.

Per motius d’organització, especialment si voleu llegir en la primera part, cal que feu la vostra inscripció (abans del dimecres 19 de setembre – 14.00 h) al correu biblioteca@picanya.org tot indicant les dades següents:
-Nom i cognom de les persones que llegiran.
-Nom del poema que llegirà cada persona i de l’autor o autora.
-També us demanem que ens indiqueu quantes persones assistireu al sopar.

IX FESTA ESTELLÉS
21/09/18 – 21.00 h Alqueria de Moret
Sopar d’enfaixat i lectura de poemes
Organitzen:  LLUÍS RODA I AJUNTAMENT DE PICANYA
Col·laboren: CEIP AUSIÀS MARCH, CEIP BALADRE, ESCOLA GAVINA
IES ENRIC VALOR, CENTRE DE FORMACIÓ DE PERSONES ADULTES

FESTA_ESTELLES_2018

Nit Estellés 2018

El passat divendres 29 de setembre a l’Alqueria de Moret de Picanya celebràrem la VIII FESTA ESTELLES.
L’assistència al sopar fou més nombrosa que mai.
Participaren en la lectura, principalment dels versos de Vicent Andrés Estellés, persones de totes les edats. La implicació de la comunitat educativa quedà palesa en l’art del ben dir que demostrà l’alumnat.
Lluís Roda, donant ressò a l’Any Blasco Ibáñez, ens referencià els inicis de l’escriptor connectats amb la Renaixença.
La nit tingué un convidat de luxe: el poeta Lluís Alpera, que ens va compartir testimoni i ens regalà uns versos de les recent publicades “Síl·labes secretes”.

festaestelles01

festaestelles02