Música al bell mig de l’horta
Primera edició del “Festival dels Horts”

A  mig camí entre la descoberta de l’entorn i el patrimoni i l’estima per la bona música naix el Festival dels Horts. Una proposta diferent organitzada per l'Ajuntament de Picanya arrán del projecte de la Societat Filharmònica "Música i Art" que ens anima a disfrutar la música clàssica com mai abans ho hem pogut fer.
Un entorn privilegiat
La primera sorpresa que ens ofereix el Festival dels Horts, és el seu escenari: l’Hort de Montesions. Es tracta d’un dels horts de Picanya situats a l’horta protegida del sud del nostre poble. Construit l’any 1904 recull tota l’essència d’estes cases senyorials construïdes per la burgesia de la ciutat de València a principis del segle XX.
L’accés principal es realitza a través d’un camí flanquejat de xiprers. Davant la façana principal trobem un xicotet jardí , en el que hi ha algunes espècies arbòries. L’edificació principal, respòn al modèl típic de tipología de casa amb torre centrada en la planta. Té dues altures, sobre les que hi ha una coberta a quatre faldons.
Una proposta diferent
A més de l’entorn este Festival dels Horts ens proposa disfrutar de la música clàssica d’una forma ben diferent. Per a començar tres propostes musicals diferents ens animen a recòrrer l’hort on podem, a més, disfrutar de xicotetes (però exquisides) propostes gastronòmiques per a completar l’experiència. Finalment, un concert conjunt al pòrtic del pati completa cada jornada.
La Societat Filharmònica "Música i Art", al llarg dels darrers anys, ha desenvolupat una temporada regular de concerts a Picanya. Fruit de la qualitat d'aquesta programació s'ha anat creant un públic molt fidel i exigent. D'aquesta manera naix el Festival dels Horts, Música de Cambra amb sabor a terra.
Una innovadora experiència musical que començarà amb una residència artística de difersos dies a "Villa Rosita" durant la qual els i les artistes, totes elles i ells amb una important trajectòria internacional, conviuran i treballarn el repertori a interpretar en cadascun dels concerts.

Plana facebook del Festival del Horts

Després de l'èxit de la primera edició, Picanya torna a ser l'escenari del Festival dels Horts, un projecte de la Societat Filharmònica "Música i Art", que compta amb el suport de l'Ajuntament de Picanya i la col·laboració de l'Hort de Montesinos i de la Fundació Cañada Blanch.

Cada vetllada musical s'iniciarà a les 20.00h amb micro-concerts en diferents espais de l'Hort, que aniran recorrent, a manera d'un riu, els racons de Villa Rosita per a gaudir de les instal·lacions artístiques de Fuencisla Francés, i continuarà amb un concert a l'entrada principal de la casa.

Al final de cada concert, el públic podrà compartir les seues impressions amb els intèrprets i tindrà la possibilitat de fer un tast gastronòmic maridat amb vi de la terra i cerveses artesanals del nostre poble.

18 de juny. Al Rin, a la seua benaventurada corrent
Amor de poeta [Dichterliebe] Op. 48, de Robert Schumann
Quartet amb piano en mi bemoll major, Op. 47, de Robert Schumann

19 de juny. El Moldava, aigües de Bohèmia
La font del Moldava [Vltava], de Bedřich Smetana
Menuetto de la Serenata per a orquestra de cordes Op. 22, d’Antonín Dvořák
Quintet de cordes en sol major, Op. 77 d’Antonín Dvořák

20 de juny.Del Guadalquivir al Túria, música amb sabor a terra
Quartet amb piano Op. 67, de JoaquÍn Turina
Canciones españolas antiguas, de Federico García Lorca
Tan solo Río, de Javier Martínez Campos

Intèrprets
Antonio Galera, piano i direcció artística; Erzhan Kulibaev, violí; Cristina Grifo, violí; Isabel Villanueva, viola; Iris Azquinezer, violoncel; Francisco Mestre, contrabaix; Manuel Gómez Ruiz, tenor i Rosario La Tremendita, cantaora

ENTRADES

Preu d’un concert: 10 €.
Joves menors de 27 anys 5 €.
Menors de 12 anys entrada gratuïta.

ABONAMENTS
Preu 25  €.
Joves menors de 27 anys 10 €.
L’abonament dona accés als concerts dels 3 dies.

VENDA

18 -19 - 20 de juny 19:30 a Villa Rosita (Hort de Montesinos)
DIGA’M de l’Ajuntament de Picanya, de dilluns a dijous, de 9 a 18 hores.

CÓM ARRIBAR VILLA ROSITA
(Hort de Montesinos)
Camí dels Horts, s/n. 46210 Picanya (València)

cartel_II Festival dels Horts