El nostre poble acollirà la XXXVI Trobada d’Escoles en Valencià de l’Horta Sud a celebrar l’11 de maig d’este 2024. El passat 5 d’octubre ja se celebrà la primera reunió amb la comunitat educativa i representants municipals per tal d’engegar l’organització de la trobada d’Escoles en Valencià que estan dedicades a l’activisme per la llengua amb el lema “Fem poble, parlem valencià”.

40 anys de la Llei d’Ús i ensenyament del valencià

El 23 de novembre del 1983, les Corts Valencianes van aprovar, sense cap vot en contra, la Llei d’ús i ensenyament del valencià (LUEV), una norma impulsada pel picanyer Ciprià Ciscar, que fou conseller d’Educació i Cultura entre 1981 i 1989. Per tant, en este 2024 també celebrem els 40 anys d’esta norma, que suposà la normalització lingüística de la Comunitat Valenciana en tots els àmbits, tot i que molt especialment en l’ús social, en l’Administració, i també en l’ensenyament. La Trobada d’Escoles en valencià a Picanya vol també posar en valor de la LUEV, una llei de consens, que encara continua vigent.

XXXVI TROBADA HORTA SUD - ACTIVITATS

22 de març
TROBADA-CONCERT DE SECUNDÀRIA
Plaça del País Valencià
Tallers a les 10.00h. Actuacions a les 11.00h.

11 d'abril
Inauguració de l’Exposició de la Llei d’ús i ensenyament del valencià i
HOMENATGE a CIPRIÀ CISCAR
Centre Cultural.

16, 17 i 18 d'abril
TROBADA MUSICAL
Escola Gavina
Horari entre les 10 i les 12h.

19 d'abril
LLIURAMENT DEL PREMI GUAIX

25 d'abril
COMMEMOREM EL 25 D'ABRIL
En horari escolar pel matí
Benvinguda a les 10.30 h.
Lectura de l'auca 40 anys de la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià
Inauguració del mapa de la comarca. Record de la Trobada.

26 d’abril
LLIURAMENT PREMIS SAMBORI
Pati de l’Ausiàs March

Dissabte 11 de maig
XXXVI TROBADA D'ESCOLES EN VALENCIÀ
Des de les 17.00 a les 17.15 h
• Concentració de les cercaviles
• Recepció d'autoritats per part de l'ajuntament.
A les 17.15 h
Inici de les cercaviles i recorreguts pel poble fins a confluir a l'entaulat. amb la participació de la UNIÓ MUSICAL de Picanya
A les 17.45 h
Lliurament de recordatoris als centres participants amb l'assistència de les autoritats. Una vegada finalitzat el lliurament dels recordatoris s'interpretarà La Muixeranga per les colles que hi participen  Disparada de 3 carcasses. Inici dels tallers.
A les 19.00h, a la Pl. País Valencià, actuarà el grup de Danses REALENC i la Colla de DOLÇAINERS I TABALETERS de Picanya”
Tallers fins les 20 hores. Als balcons de la zona TALLERS s’exhibirà l’exposició ART AL CARRER de Dones de Picanya”
A les 20.00h Actuació musical de "Tres fan ball"
A les 21.00h Cloenda pirotècnica